To pierwszy tego typu zakaz jaki zastosowała ASA od czasu, gdywe wrześniu ubiegłego roku w wielkiej Brytanii zaczęło obowiązywaćnowe twarde prawo odnośnie reklam hazardu - informuje serwis BrandRepublic.
Wówczas organizacja rozpoczęła trwający dwa miesiące monitoringwielu tego typu reklam. Zastrzeżenia pojawiły się w przypadku dwóchkampanii, prowadzonych przez hazardowych operatorów InterCasino iPaddy Power.
ASA uznała kampanię prasową internetowego kasyna Paddy Power zanieodpowiedzialną poprzez łączenie hazardu z "powodzeniem,seksualnym sukcesem i zwiększoną atrakcyjnością". W reklamiezamieszczonej m.in. w piśmie 'Times', pojawił się palący cygaro itrzymający w ręku lampkę szampana karzeł w limuzynie, otoczonydwoma pięknymi kobietami. Reklamie towarzyszył slogan: "Ktopowiedział, że będąc małym nie możesz zarobić pieniędzy?".Regulator uznał, że reklama ta "sugeruje, iż hazard jest sposobemna poprawienie własnego wizerunku oraz zdobycie uznania ipodziwu".

Z kolei telewizyjna kampania firmy bukmacherskiej InterCasinozostała skrytykowana za "komediowy, młodzieńczy humor mogącyprzemawiać do dzieci". Również w tej kampanii pojawiły się karły,tym razem wykonujące w kojarzących się z hazardem przebraniach (np.za kostkę do gry) kaskaderskie popisy.
Obie kampanie zostały przez ASA zabronione na rynkubrytyjskim.
źródło: Brand Republic











