Ask fm sprzedany właścicielom Ask.com i Tindera

Serwis społecznościowy Ask.fm został sprzedany przez jego założycieli amerykańskiej spółce IAC, kontrolującej m.in. wyszukiwarkę Ask.com i aplikację Tinder. Nowi właściciele zapowiadają inwestycje w poprawę standardów bezpieczeństwa i prywatności w serwisie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ask fm sprzedany właścicielom Ask.com i Tindera

Ask.fm został założony w 2010 roku w Rydze przez braci Ilję i Marka Terebinów. W serwisie zarejestrowani użytkownicy mogą zadawać innym i odpowiadać na zadane im pytania. Szefowie portalu podają, że obecnie ma on miesięcznie 180 mln aktywnych użytkowników (przede wszystkim nastolatków), którzy w ciągu sekundy zamieszczają średnio 700 wpisów.

W zeszłym tygodniu poinformowano, że założyciele Ask.fm sprzedali serwis amerykańskiej spółce IAC, do której należą m.in. wyszukiwarka Ask.com i aplikacja Tinder. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Nowi właściciele Ask.fm zapowiadają, że zainwestują miliony dolarów w poprawienie standardów bezpieczeństwa i prywatności w serwisie. W ostatnich miesiącach głośno było o przypadkach samobójstw nastolatków w Wielkiej Brytanii i USA, popełnionych pod wpływem wulgarnych, hejterskich komentarzy na Ask.fm.

W serwisie mają zostać wprowadzone zupełnie nowe zasady bezpieczeństwa. Skargi dotyczące nieodpowiednich wpisów będą rozpatrywane w ciągu 24 godzin, a użytkownicy, których dotyczyć będzie wiele takich uzasadnionych sygnałów, będą tracić swoje profile. - Nie angażowalibyśmy się w ten projekt, gdybyśmy nie byli przekonani, że możemy poprawić bezpieczeństwo na Ask.fm - skomentował Doug Leeds, szef Ask.com.

W Polsce Ask.fm w maju br. odwiedziło 2,45 mln internautów (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day