Atelier Szeski Paweł Miszewski autorem logo Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Urząd Metropolitarny Górnośląsko-Zagłebiowskiej Metropolii obejmującej 41 miast i gmin na terenie Śląska zakończył konkurs na nowe logo wybierając w nim projekt zgłoszony przez Atelier Szeski Paweł Miszewski.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Atelier Szeski Paweł Miszewski autorem logo Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

Konkurs na logo rozpoczął się na początku lipca br. Był podzielony na dwa etapy. Do pierwszego wpłynęło ponad 140 zgłoszeń, a komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych.

Oceniała je komisja konkursowa, w skład której, poza przedstawicielami GZM, weszli również Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab.Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska - kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.

Drugi etap konkursu polegał już na zaprojektowaniu propozycji znaku graficznego dla GZM. Zakwalifikowani do niego zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szeski Paweł Miszewski.

Wybrano projekt Pawła Miszewskiego. Jest to prosta litera „M” przedstawiona z kształtem budzącym wiele skojarzeń, m.in. z sercem czy z matematycznym znakiem większości. To logo będzie podstawą identyfikacji wizualnej GZM.

- W zwycięskim logo najbardziej doceniam zaproponowane przez autora sposoby w jakie można je rozwinąć i przetworzyć. Ta otwartość tego logotypu wydaje mi się bardzo ważna - ocenia Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu. Podkreślał, że atutem wskazanego znaku jest to, że może on „żyć", przybierając różne formy, w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać wykorzystany.

Przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak zasygnalizował, że logo będzie używane w wielu kontekstach wynikających z dziedzin, którymi zajmuje się metropolia, jak transport publiczny, smart city czy ochrona środowiska. - Myślę, że w każdym z tych obszarów chcielibyśmy mieć dedykowaną identyfikację. Nasze logo musi przeobrażać się i zmieniać, aby opisywać te obszary. Zwycięski projekt daje takie możliwości - uznał Karolczak.

Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy ma zajmować się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele