ATM Grupa: wyniki finansowe za I kwartał 2012 roku

Grupa Kapitałowa ATM – największy niezależny producent programów telewizyjnych i filmów – uzyskała w I kwartale 2012 przychody w wysokości 23,7 mln zł oraz zysk netto na poziomie 475 tys. zł. Oznacza to spadek przychodów o 13,4 proc. oraz spadek zysku netto o 68,3 proc..

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Pogorszenie się wyników w I kwartale 2012 roku w stosunku do analogicznego okresu ubr. to efekt wzrostu kosztów sprzedanych usług i kosztów finansowych. Są one związane z oddaniem do użytkowania centrum produkcji filmowo-telewizyjnej w Warszawie, spłatą kredytu na tę inwestycję oraz uruchomieniem kanału telewizyjnego ATM Rozrywka w pierwszym multipleksie (MUX1). Znaczącym czynnikiem jest też wciąż nie najlepsza sytuacja na rynku reklamy telewizyjnej, który według szacunków domu mediowego Starlink, skurczył się w pierwszym kwartale br. o 2,3 proc.. Z powodu malejących przychodów oszczędności wprowadziła TVP, jeden z kluczowych klientów ATM Grupy SA.

Jednak spółka utrzymuje stabilną rynkową pozycję, kontynuując produkcję seriali, które – jak „Ojciec Mateusz” i „Ranczo” – należą do pięciu najlepiej oglądanych polskich produkcji. Z końcem stycznia TVP 1 rozpoczęła emisję „Galerii”, nowej telenoweli ATM Grupy. Ponadto, spółka od lat realizuje także „Świat według Kiepskich” i „Pierwszą miłość”, które cieszą się niesłabnącą sympatią widzów. W marcu br. „Świat według Kiepskich” obchodził 13. urodziny. Jest drugim po „Klanie” najdłużej emitowanym polskim serialem. Obecnie ogląda go blisko 3 miliony Polaków*. Z kolei „Pierwsza miłość”, która w maju br. obchodziła jubileusz 1500 odcinka, jest najlepiej oglądanym serialem w paśmie access prime time i drugim codziennym polskim serialem (obok „M jak miłość”), który regularnie osiąga wyniki powyżej 30 proc. SHR w grupie 16-49. Obecnie, należąca do ATM Grupy spółka Baltmedia realizuje serial kryminalny „Na krawędzi”, który Polsat planuje wyemitować jesienią. W dalszym ciągu ATM rozwija współpracę z mniejszymi kanałami, w tym tematycznymi. W marcu br. TV 4 pokazała dokument „Krzysztof Rutkowski, słucham?”, zrealizowany przez zespół producencki spółki. W ramach ATM Grupy trwają prace nad nowymi projektami dla klientów spółki.

ATM Grupa uczestniczy obecnie w kluczowym wydarzeniu dla rynku nadawców telewizyjnych i producentów jakim jest cyfryzacja. Po otrzymaniu od KRRiT w 2011 roku koncesji na nadawanie telewizji naziemnej, w lutym 2012 roku ATM Grupa uruchomiła kanał ATM Rozrywka TV w pierwszym multipleksie (MUX1). Nowa ramówka stacji ruszy jeszcze przed Euro 2012, czyli do końca maja 2012 roku. W ofercie ATM Rozrywka TV znajdują się filmy, seriale, programy rozrywkowe, a także formaty docu-soap i reportaże.

Oprócz produkcji telewizyjnej, ATM Grupa SA sukcesywnie zwiększa także aktywność w obszarze usług dla rynku. Dynamicznie rozwija się ATM System, spółka Grupy, specjalizująca się we wsparciu technologicznym produkcji telewizyjnych oraz dużych eventów. W 2012 roku znacząco wzrośnie liczba międzynarodowych projektów, realizowanych przez ATM System. Po Mistrzostwach Europy w Koszykówce Kobiet 2011, w tym roku ATM System pozyskała zlecenia wsparcia technologicznego dużych i prestiżowych międzynarodowych imprez: French Open w Paryżu, Wimbledonu i XXX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie. W Polsce zespół ATM System pracował również przy obsłudze meczów Ekstraklasy w sezonie 2011-2012. Obecnie odpowiada za zaplecze technologiczne koprodukcji polsko brytyjskiej pt. „Szpiedzy w Warszawie”. Dwuodcinkowy film fabularny kręcony jest w Warszawie i Krakowie. Zarząd ATM Grupy liczy, że zainteresowanie ofertą ATM System będzie rosło. Zwłaszcza, że spółka zaczęła wykorzystywać innowacyjny system produkcji w standardzie 2D i 3D – to pierwszy taki sprzęt na polskim rynku. W maju widzowie Canal+ mogli dzięki niemu zobaczyć transmisję zmagań żużlowców Speedway Grand Prix w Pradze.

Również w uruchomionym przez ATM Grupę we wrześniu 2011 roku w Warszawie centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio, mimo  rynkowej stagnacji, która zazwyczaj ma miejsce na początku nowego roku, realizowanych było sporo przedsięwzięć. W pierwszym kwartale  2012 roku powstawały tam serial „Piąty stadion” i muzyczne show „Bitwa na głosy” dla TVP. ATM Studio cieszy się też sporym zainteresowaniem branży reklamowej. Nakręcono tam w tym roku m.in. spot BZ WBK z Chuckiem Norrisem, międzynarodową reklamę Pantene Pro-V, w której wystąpiła Olga Kurylenko, modelka znana jako dziewczyna Bonda. W kolejnych miesiącach ruszyły zdjęcia m.in. do polsko - szwedzkiej koprodukcji „The Big Leap” z międzynarodowymi gwiazdami Tilly Scott Pedersen („Zakochani widzą słonie” Dagura Kari) i Gustafem Skarsgårdem („Niepokonani” Petera Weira), nagrania programu publicystycznego „Państwo w Państwie” dla Polsatu i serii „Dragons’ Den” dla TV 4. ATM Studio jest również sceną dla Teatru Nowego, który nie ma swojej siedziby w stolicy. Film „The Big Leap” jest realizowany całkowicie na greenboksie (bez scenografii). Ww Polsce nie było dotychczas tak ambitnej produkcji. Za pomocą efektów specjalnych, wokół aktorów powstanie w postprodukcji całe miasto, a to zadanie powierzono ATM FX, będącej spółką zależną ATM Grupy.

W kolejnych miesiącach 2012 roku zarząd ATM Grupy planuje rozwijanie oferty oraz dalsze umacnianie pozycji na polskich i zagranicznych rynkach, przy jednoczesnej dbałości o koszty. – Pracujemy nad nowymi serialami, które tworzymy z myślą o coraz bardziej wymagającym widzu – wyjaśnia Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy. – Są wśród nich propozycje dla dużych stacji, ale także dla kanałów tematycznych, których znaczenie wzrosło. Liczymy, że wzmacniana wciąż przez nas oferta technologiczna, wysoka jakość studiów w Wawrze spotka się z zainteresowaniem kolejnych producentów czy organizatorów prestiżowych wydarzeń sportowych oraz rozrywkowych - dodaje.

*Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement.

Informacje dodatkowe:

ATM Grupa to największy – działający od 1992 roku – niezależny polski producent telewizyjny. Obecnie najbardziej znany z seriali takich jak „Ranczo”, „Ojciec Mateusz”, „Pierwsza miłość”, Świat według Kiepskich” czy emitowana od stycznia br. „Galeria”. Jako jedyna firma w tym sektorze w Polsce dysponuje własnym zapleczem techniczno – logistycznym, umożliwiającym świadczenie pełnej gamy usług w zakresie przygotowania i produkcji programów telewizyjnych (studia telewizyjne, sprzęt zdjęciowy, transmisyjny i sceniczny). Spółka produkuje programy telewizyjne na zlecenie m.in. Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4) oraz Telewizji Polskiej. Więcej na atmgrupa.pl oraz na facebook.com/grupaatm.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji