ATM Rozrywka kończy nadawanie. Konkurs na MUX-1 nierozstrzygnięty

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wciąż nie rozstrzygnęła konkursu na wolne miejsce na multipleksie pierwszym (MUX-1) po kanale ATM Rozrywka. Od kilku tygodni regulator nie może dojść do porozumienia w kwestii wyboru nadawcy. W środę 10-letnia koncesja Grupy ATM wygasa i kanał ATM Rozrywka zakończy nadawanie.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem nadawców - oprócz ATM Grupy - wnioski na zagospodarowanie wolnego miejsca na MUX-1 złożyli: Telewizja Polsat (dla kanału Polsat Edu), Wirtualna Polska (H! TV), Red Carpet Media Group (Red Carpet TV), Green Content (Dmax), Gaming Tech Esports Media (CD Action TV) i Michał Winnicki - na trzy różne kanały: Silver TV, TVC Nostalgia lub Tele Rozrywka.

Koniec kanału ATM Rozrywka

Poprzednia, 10-letnia koncesja dla kanału ATM Rozrywka wygasa dokładnie w środę, 24 lutego br. o godzinie 23:59. Kanał nadawał treści o charakterze filmowo-serialowym, jego zasięg docierał do ok. 98,8 proc. mieszkańców Polski.

Jak wynika z naszych informacji, zgodnie z zasadami poprzednio obowiązującej koncesji, ATM Grupa zakończy nadawanie ATM Rozrywki w nocy z 24 na 25 lutego i będzie czekała na decyzję KRRiT w sprawie nowej, 10-letniej koncesji (podobnie jak pozostali nadawcy, którzy wzięli udział w konkursie).

ATM Rozrywka oprócz MUX-1 nadaje również na u operatorów kablowo-satelitarnych. W przypadku braku kolejnej koncesji na nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej spółka zakończy nadawanie swojej stacji, jednocześnie wycofując się z rynku telewizyjnego.

W środę rano ATM Grupa potwierdziła to w komunikacie giełdowym. Podkreśliła, że koniec nadawania ATM Rozrywki jest związany z wygaśnięciem dotychczasowej koncesji i nierozstrzygnięciem przez KRRiT konkursu na nową. Firma zaznaczyła, że w konsekwencji od 25 lutego nie będzie osiągała żadnych przychodów z ATM Rozrywki.

- Jeśli chodzi o koncesję na nadawanie w telewizjach kablowo-satelitarnych to nie będziemy występować o jej przedłużenie, jeśli nie dostaniemy koncesji na telewizję naziemną. Staramy się o nią w nowym postępowaniu konkursowym. Nasz wniosek jest taki sam jak był, nazwa kanału jest również taka sama. Oprócz naszego wniosku jest jeszcze osiem innych. Czekamy teraz na decyzję KRRiT. Jeśli nie dostaniemy koncesji, zaprzestaniemy nadawania ATM Rozrywka w ogóle i wyjdziemy z rynku nadawców, bo to nam się nie opłaca. Biznesowo. Nasz kanał jest ustawiony pod profil widza telewizji naziemnej i tacy widzowie stanowią 90 proc. wszystkich naszych odbiorców - mówił kilka tygodni temu w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Przemysław Kmiotek, wiceprezes zarządu ATM Grupy.

ATM Grupa rok temu złożyła wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na udzielenie nowej koncesji, ale regulator twierdził, że w wyznaczonym terminie nie otrzymał odpowiednich dokumentów. Wobec tego nadawca złożył skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na bezczynność organu i teraz czeka na kolejne etapy postępowania.

ATM rozrywka straciła w epidemii

Firma w sprawozdaniu finansowym wyjaśniła, że ATM Rozrywka zanotowała spadek oglądalności, ponieważ po wybuchu epidemii widzowie częściej śledzili kanały informacyjne.

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T w styczniu

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem