NASA wystrzeliła na księżyc swój ostatni pojazd kosmiczny 7 grudnia 1972 roku. Równo 45 lat później, Audi udostępnił film reklamowy zatytułowany „Apollo 45”. 65-sekundowa produkcja oddaje hołd słynnej, utrzymanej w tematyce eskimoskiej reklamie quattro z lat 90. XX w. i daje widzom szansę na przeżycie „Misji na księżyc” wraz z Audi lunar quattro.
Reklama osadzona jest w przyszłości, w roku 2030. Dwóch astronautów eksplorujących powierzchnię księżyca trafia tam na różne ślady: odcisk stopy Neila Armstronga z roku 1969, ślad lądownika ze statku Apollo 17 z roku 1972 i w końcu na ślady opon Audi lunar quattro z 2019.
Fabuła filmu odnosi się wprost do reklamy Audi z lat 90. XX w., w której Eskimos uczy swego syna jak rozpoznawać ślady różnych zwierząt na śniegu, trafiając w końcu na odciski opon Audi quattro.

Koncern z Ingolstadt jest właśnie w trakcie prac przygotowujących Audi lunar quattro do prawdziwej misji na księżyc. Audi prowadzi prace nad łazikiem już od roku 2015, wspólnie z zespołem PTScientists (Part-Time Scientists) pod wodzą Roberta Boehme, założyciela i prezesa tego technologicznego start-upu.











