Avon i Rossmann w kreatywnym dialogu

Firma Avon rozpoczyna kampanię reklamową promującą współpracę z siecią drogerii Rossmann. Jej celem jest nie tylko poinformowanie o dostępności produktów Avon w drogeriach Rossmann, ale także odświeżenie postrzegania marki jako dynamicznej, autentycznej i otwartej na kreatywne rozwiązania.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Avon i Rossmann w kreatywnym dialogu

Głównym założeniem kampanii jest stworzenie dialogu między firmami które właśnie rozpoczęły współpracę – Avon i Rossmann. 

Kampania opiera się na lekkim, humorystycznym podejściu, którego kluczowym elementem jest dobrze znane powiedzenie „Hej, chcesz coś z Avonu?”. Tutaj hasło to nabiera nowego kontekstu, inicjując „rozmowę” między markami. Wykorzystanie tego pretekstu do budowania wizerunku marki Avon jako młodej, energicznej i posiadającej zdrowy dystans do samej siebie pozwala na uwiarygodnienie współpracy i stworzenie dodatkowej wartości.

- Działamy w biznesie opartym na relacjach, dlatego dialog wydał nam się naturalnym sposobem do tego, aby zakomunikować współpracę z Rossmannem. Jest to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie marki tej jesieni, ale nie zmienia to faktu, że konsultantki Avon zostają sercem naszej firmy – mówi Daniel Przemęcki, szef marketingu Avon Polska.

W pierwszej fazie komunikacji, marki będą wzajemnie „zaczepiały się” w mediach społecznościowych, co ma wzbudzić ciekawość odbiorców i zachęcić do interakcji. Kolejne etapy kampanii będą rozwijały ten dialog, angażując odbiorców w zabawną wymianę zdań.

– Nowa kampania Avon to przykład innowacyjnego podejścia do komunikacji, w której humor, autentyczność i kreatywność odgrywają kluczowe role. Avon i Rossmann, jako silne marki, skutecznie połączą siły, by dostarczyć konsumentom nowe doświadczenia i jednocześnie odświeżyć wizerunek Avon jako marki, która zna swoich odbiorców i potrafi ich zaskoczyć – podsumowuje Milena Gasperowicz – Burdyńska, brand activation & media lead w Avon Polska

Budowanie wizerunku marki poprzez autentyczność i dystans

Kampania nie jest typową promocją produktów – stawia na budowanie relacji z konsumentami poprzez autentyczność i humor. Celem jest zbudowanie pozytywnego sentymentu do marki Avon oraz zainspirowanie konsumentów do sięgnięcia po jej produkty poprzez lekkie kreacje reklamowe. 

Działania zakładają szerokie wykorzystanie mediów, w tym telewizji, YouTube’a, TikTok oraz nośników display w sieci. Dzięki synergii między Avon i Rossmannem, marki będą wzajemnie wzmacniać swoją widoczność, co ma przełożyć się na zwiększenie efektywności komunikacji. Kampania w mediach online rusza w październiku br. i potrwa kilka tygodni. Dodatkowym wsparciem promocyjnym jest współpraca z influencerami. Za jej realizację odpowiada agencja BrandLift, a za działania PR - Havas PR. Media do kampanii zaplanował Mediahub. 

Decyzja o rozszerzeniu sprzedaży w ramach Rossmann to część szerszej strategii omnichannel, którą Avon konsekwentnie rozwija. W 2023 roku firma weszła ze swoimi produktami do oficjalnej strefy marki na Allegro, a także rozpoczęła współpracę z empik.pl. Od października oferuje także możliwość otwarcia sklepów i punktów franczyzowych. Wejście produktów do sieci Rossmann to kolejny krok w kierunku rozwoju modelu wielokanałowego Avon, który firma aktywnie rozwija na rynkach zagranicznych, takich jak Włochy czy Wielka Brytania. Nadal podstawą działalności firmy jest sprzedaż bezpośrednia, w Polsce z firmą współpracuje obecnie 146 tys. konsultantek, a nowa dystrybucja ułatwi dostęp do kosmetyków marki dla klientów szukających alternatywnego kanału zakupowego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"