Awarie w UPC Polska. Klienci się skarżą, a na infolinii nikt nie odpowiada

Nauka zdalna, praca zdalna, Polacy - podobnie jak cały świat – większość życia spędzają teraz w internecie. Przeciążenie sieci może być w obecnych czasach normą, jednak problemy z łączem internetowym szczególnie dotykają wybranych operatorów. Sami doświadczyliśmy tego w redakcji z jednym z operatorów - z UPC Polska.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Awarie w UPC Polska. Klienci się skarżą, a na infolinii nikt nie odpowiada
fot. materiały prasowe

- Nie sądzę, żeby praca zdalna rodziców i oglądanie programów w komputerze przez dzieci mogło nadmiernie przeciążyć sieć. Ewentualne wideokonferencje związane z pracą też nie są tak obciążające jak oglądanie wideo. No chyba, że jednocześnie wiele osób korzysta z platform streamingowych, bo to najbardziej wpływa na przepustowość - mówiła.

Praca zdalna, według szacunku Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w czasie drugiej fali pandemii może dotyczyć ok. jednej trzeciej pracowników w Polsce, czyli 5,3 mln osób.

Jak się okazało, podczas wykonywania naszych dziennikarskich obowiązków sami natrafiliśmy na problemy z łączem internetowym. Jedna z dziennikarek, która korzysta z UPC Polska ma trudności z siecią od kilku dni - łącze było bardzo wolne lub w ogóle przerywało, uniemożliwiając standardową pracę. Problemy zgłosiła już w weekend, do tej pory nikt się nie odezwał.

Apogeum nastąpiło 26 listopada, kiedy internet w godzinach porannych był, ale uniemożliwiał uruchomienie jakiejkolwiek strony www. Później nastąpiła awaria, która wykluczyła możliwość połączenia się z wi-fi.

grafika

Połączenie powróciło około godziny 17, ale załatwienie sprawy wcześniej było niemożliwe.

grafika

Po tym, jak w prywatnej wiadomości polecono jej "uzupełnić numer klienta" i zgłosić sprawę na stronie internetowej można było jedynie przeczytać instrukcję, dlaczego potencjalnie wi-fi nie działa, za to połączenie z konsultantem lub za pośrednictwem czatu było niemożliwe – wyświetlała się jedynie informacja, że „nie ma w tej chwili wolnych konsultantów”.

Inny nasz dziennikarz tak opisuje swoje doświadczenia przy korzystaniu z usług UPC Polska: „Mój modem ledwie zipie. Po restarcie wstawał 20 minut. Potencjalnie 1 giga. Zaraz go zmierzę. Ale dzwonić nie będę, nie ma co”.

Dodaje, że pomiar u niego wykazał prędkość 600 Mb/s przy abonamencie 1 Gb. - Ale 2 godziny temu było 150. Przedwczoraj od wieczora do rana w ogóle nie było sieci (telewizji zresztą też nie) – zaznacza.

Awaria za awarią, na infolinię nie da się dodzwonić

Postanowiliśmy sprawdzić czy problemy z internetem dotyczą jedynie naszej redakcji. Według serwisu Downdetector.pl ostatniej doby zanotowano gwałtowny przyrost zgłoszeń awarii w Warszawie. Jednak w komentarzach można poczytać także o usterkach w Sopocie, Lublinie, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie czy Szczecinie.

grafika

Na facebookowym profilu UPC Polska aż roi się od krytycznych komentarzy klientów, którzy zgłaszają kłopoty w korzystaniu z usługi. „Ja od wczoraj czekam na kontakt w sprawie technicznej, i nic. Zero. Cisza...” – napisała jedna z klientek. Kolejna: - Ja od 4 dni czekam na kontakt człowiek z działu utrzymania klienta-masakra , składam wypowiedzenie umowy.

Inny użytkownik: - Internet nie działa od poniedziałku - zgłosiłem awarię i otrzymałem informację o pomocy technicznej za TYDZIEŃ 1 grudnia!! po czym odwołaliście pomoc techniczną - ponoć znaleźliście awarię. na próżno!!! Internet dalej nie działa, a ludzie pracują zdalnie! Kolejny termin wizyty pomocy technicznej 3 grudnia. NAJGORSZY OPERATOR – stwierdza. Następny ironizuje: - Wasza strona to demon szybkości. Działa jak z moim pierwszym modemem z telefonem na drucie.

Użytkownicy zgłaszają także problemy z obsługą sieci: - W Borkowie jak i w południowej części Gdańska od 15 nie ma żadnych usług. Awaria miała być usunięta do 19:50. Teraz poddajecie do 22. To są jakieś jaja 🤬🤬🤬 za co płacimy niemałe pieniądze??

W środę jeden z nich miał zgłosić awarię: - Trochę długa dziś ta awaria... Co chwila zmieniacie godzinę usunięcia awarii...Inny narzeka na infolinię: - No dodzwonić się do was w ostatnich tygodniach graniczy z cudem - a czat jest praktycznie nie osiągalny. Samymi obrazkami i maskotkami jakości obsługi się nie poprawia.

Kolejny dodaje: - "4 godziny na telefonie słuchania muzyki obłęd. Chyba szybciej do psychiatry się dodzwonię niż do działu technicznego". Jeszcze kolejny użytkownik pyta: - Czy UPC planuje zwiększenie ilości wsparcia technicznego na czat lub infolinii? Ja rozumiem, że covid, że ludzie w domach pracują ale non-stop mam przerwy w dostępie do Internetu podczas Teams i nawet zgłosić się tego nie da... Infolinia czas oczekiwania długi a czat z konsultantem niedostępny...

UPC tłumaczy się "masową pracą, edukacją i rozrywką online"

UPC Polska kusi natomiast nowymi promocjami, nie odpowiadając na liczne, negatywne komentarze: „No to lecimy z ofertą smartfonów najwyższych lotów od UPC. Możesz liczyć na superceny i raty 0 proc.”.

Zapewnia również: „Wiemy, że w dzisiejszych czasach potrzebujecie naszego wsparcia częściej niż zwykle. Dlatego w UPC jesteśmy cały czas dla Was. W pełni zaangażowani, aby pomagać i spełniać Wasze oczekiwania”.

Spytaliśmy rzecznika prasowego firmy o komentarz do zakłóceń. - Zapotrzebowanie na dostęp do usług cyfrowych, w tym przede wszystkim szerokopasmowego internetu, jest szczególnie wysokie z powodu masowej pracy zdalnej, edukacji, a także rozrywki online, spowodowanych pandemią koronawirusa - tłumaczy Michał Fura.

- W UPC Polska dokładamy wszelkich starań, by zapewnić naszym klientom najwyższą jakość świadczonych usług szybkiego internetu i cyfrowej telewizji. Jednocześnie, traktujemy priorytetowo każde zgłoszenie ze strony klientów, by zapewnić im profesjonalną obsługę serwisową i prawidłowe działanie usług - zapewnia rzecznik prasowy UPC Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów