Axel Springer Polska: mamy problem z Dziennikiem

Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej AxelSpringer Polska: w 2009 roku rosną przychody reklamowe "PrzegląduSportowego", słabo "Dziennik".

RPS
RPS
Udostępnij artykuł:

- "Przegląd Sportowy", notuje 30 proc. dynamikę wzrostuprzychodów w 2009 r. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl JacekMakowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej Axel SpringerPolska. Jego zdaniem skutecznie ze spadkami radzi sobie również"Fakt", który odnotowuje tylko niewielkie spadki w stosunku dominionego roku. - Mamy oczywiście problem z "Dziennikiem", który madynamikę podobną jak wszystkie dzienniki opinii. Mimo to "Dziennik"osiągnął stabilną pozycję, a spadki nie pogłębiają się - tłumaczyMakowski.

Niskie przychody tego tytułu dyrektor uzasadnia wyjątkowodobrymi przychodami "Dziennika" w ubiegłym roku. - Pierwszy kwartał2008 r., był najlepszym w historii tytułu, stąd słaba dynamika wpierwszych trzech miesiącach tego roku - mówi Jacek Makowski.Dodaje, że w kwietniu spadek przychodów nie następował.

Dużo lepszą sytuację, pod względem wpływów reklamowych, mainternetowe wydanie tego dziennika. - Notujemy w tym serwisiekilkudziesięcioprocentowe wzrosty i liczymy na dalsze umacnianiesię nowych mediów - nie ukrywa zadowolenia dyrektor działureklamy.

Wydawnictwo zachęcone przychodami generowanymi przez serwisyinternetowe wprowadza na rynek nowe marki. - Kilka miesięcy temuuruchomiliśmy serwis studencki Students.pl, pojawiają się takżenowe produkty o lekkim charakterze, takie jak Koktajl24.pl, czyserwis kobiecy w-spodnicy.pl, natomiast w kwietniu wystartowałportal rekrutacyjny StepStone.pl - wymienia Makowski.

Zdaniem dyrektora biura reklamy prasy codziennie Axel SpringerPolska bardzo dobrą decyzją okazało się wprowadzeniem pod koniecminionego roku pakietu PressPower oferującego reklamy we wszystkichdziennikach wydawanych przez to wydawnictwo. -Osiągnęliśmy dziękitemu dużo niższy koszt dotarcia. Okazało się, że jest to idealnyprodukt na trudne czasy - podkreśla Makowski. Jak twierdzi w tejchwili udział tego produktu w przychodach agencyjnych stanowi ponad30 proc.

Axel Springer nie zamierza również obniżać cen reklam. - Wydajenam się, że dużo lepszym pomysłem jest innowacyjność działań m.in.po to, aby uzyskiwać lepsze przychody, a przynajmniej ograniczyćich spadek - mówi Jacek Makowski. - Przykładem takiego posunięciasą dostępne od kilku tygodni Multipakiety łączące reklamę wgazetach i w naszych serwisach internetowych - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"