2014 rok Bank Pocztowy zakończył rekordowymi wynikami finansowymi, osiągniętymi dzięki dynamicznemu rozwojowi biznesu. Grupa Banku, pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych, wypracowała 43,6 mln zł zysku netto, co dało 21 proc. wzrost w porównaniu do roku 2013 i najlepszy wynik w historii Banku. O 13 proc. wzrosły również dochody Banku, które ogółem ukształtowały się na poziomie 332 mln zł. Jednocześnie rentowność Banku Pocztowego mierzona wskaźnikiem ROE wzrosła do poziomu 10,5 proc., osiągając poziom o 0,3 p.p. wyższy od średniej dla całego sektora bankowego. Utrzymywana w 2014 r. dyscyplina kosztowa przyniosła Bankowi dalszą poprawę wskaźnika koszty/dochody (C/I), 65,3 proc. (- 6p.p, r/r).
Wzrost zysku w 2014 r. został osiągnięty przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa działalności. Na koniec minionego roku współczynnik wypłacalności Grupy Banku Pocztowego ukształtował się na poziomie 13,4 proc.

– Strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską oraz koncentracja na Klientach z małych miejscowości przynosi efekty. W 2014 r. postawiliśmy milowy krok w budowaniu silnej i bezpiecznej Grupy kapitałowej – mówi Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.
Wzrost w depozytach i kredytach
W 2014 roku Klienci otworzyli 240 tys. nowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Na rachunkach w Banku Pocztowym posiadali 6,5 mld zł środków, czyli o ponad 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Były to w dominującej części stabilne depozyty detaliczne.
W tym czasie saldo kredytów Banku Pocztowego wzrosło do 5,3 mld zł.
Dobra ocena Banku przez inwestorów przyczyniła się do sukcesu emisji przez Bank Pocztowy obligacji zwykłych o wartości 210 mln zł, a także obligacji krótkoterminowych o wartości 120 mln zł.

W ostatnich latach z tytułu emisji obligacji długoterminowych Bank pozyskał na rozwój działalności 650 mln zł.
Rozwój zgodny z oczekiwaniami
Rok 2014 upłynął Bankowi Pocztowemu pod znakiem dobrych wyników finansowych, ale także weryfikacji kierunków działania na najbliższe lata. W efekcie Bank w 2014 r. m.in. zaoferował klientom Pocztowe Konto ZawszeDarmowe, pierwsze w Polsce konto dające posiadaczom bezterminową i bezwarunkową gwarancję braku opłat za jego prowadzenie. W ofercie pojawiły się także nowe programy lojalnościowe realizowane wspólnie z Pocztą Polską. Pozwoli to na osiągnięcie jednego z celów Banku na 2015 rok - utrzymanie wysokiej dynamiki akwizycji ROR.
– Zamierzamy pozyskać 300 tys. rachunków i wejść do ścisłej czołówki rynkowej w pozyskiwaniu klientów. Planujemy też udzielać 100 mln zł kredytów gotówkowych miesięcznie i osiągnąć 2 mld zł salda na koniec roku. Ponadto już rozpoczęliśmy wprowadzanie z sukcesem oferty funduszy inwestycyjnych, co istotnie zwiększa atrakcyjność naszej oferty w zakresie lokowania oszczędności. W 2015 r. chcemy zachęcić Klientów do zainwestowania w ten sposób 200 mln zł – mówi Szymon Midera. – Chcemy być najprostszym bankiem na rynku, oferującym Klientom najprostsze produkty w dobrej cenie. Bankiem prostych procedur, czytelnych procesów i zrozumiałej komunikacji – dodaje Midera.

Dotychczasowe działania Banku Pocztowego zyskały uznanie wśród ekspertów bankowych. Doceniono m.in. fakt, że Bank dochowywał szczególnej staranności przy komunikacji z rynkiem, dzięki czemu otrzymał prestiżową nagrodę za najlepszy raport roczny za 2013 roku w konkursie Best Annual Report organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.
dostarczył
infoWire.pl











