Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej-top10

W ub.r. PKO BP na reklamy w telewizji cennikowo przeznaczył prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej, BZ WBK - więcej o 140 proc., a Credit Agricole - o 176 proc. Za to o 12-13 proc. zmniejszyły się wydatki w tym zakresie Grupy ING i Banku Millennium.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w 2011 roku PKO BP jako jedyny bank cennikowo wydał na reklamę telewizyjną ponad 100 mln zł. Inwestycje PKO BP w tym zakresie wzrosły w skali roku dokładnie o 98,2 proc. Przypomnijmy, że od wiosny ub.r. twarzą reklamową PKO BP jest Szymon Majewski, który w nowej kampanii odgrywa… cały ten bank (zobacz tę reklamę).

>>> Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej Jeszcze większe wzrosty cennikowych wydatków na reklamę telewizyjną rok do roku osiągnęły AIB European Investments Limited, właściciel BZ WBK, oraz Bank BPH - odpowiednio 140 i 120,1 proc. W kampaniach BZ WBK w drugiej połowie ub.r. występował Antonio Banderas (zobacz jedną z reklam z jego udziałem), a Bank BPH jako jeden z nielicznych banków reklamował się bez celebrytów. Podobną strategię realizował Eurobank, którego telewizyjny budżet reklamowy zwiększył się o 98,3 proc.

Z kolei Credit Agricole - do października ub.r. funkcjonujący w Polsce jako Lukas Bank - przeznaczył na marketing telewizyjny aż o 175,9 proc. więcej niż Lukas Bank w 2010 roku. Przypomnijmy, że twarzą kampanii wspierającej ten rebranding była Juliette Binoche (więcej o tej akcji).

Natomiast Getin Holding, właściciel Getin Banku i Noble Banku, wydał na reklamę telewizyjną 85,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki Alior Banku wzrosły o 27,2 proc., a Providenta - o 26,7 proc.

Z drugiej strony Grupa ING przeznaczyła na spoty w telewizji 12,2 proc. mniej niż w 2010 roku. Natomiast wydatki Banku Millennium w tym zakresie spadły o 12,9 proc.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online