Noworoczna kampania Play bez Barbary Kurdej-Szatan. "Nasze reklamy w kilku odsłonach"

Sieć telekomunikacyjna Play zaczęła kampanię reklamującą „noworoczne okazje”. Telekom opublikował na razie spot, w którym wspólnie z Anną Muchą występuje Maciej Łagodziński. W kampanii nie pojawia się natomiast Barbara Kurdej-Szatan. - Od dłuższego już czasu nasze reklamy występują w kilku odsłonach - tłumaczy Play.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Noworoczna kampania Play bez Barbary Kurdej-Szatan. "Nasze reklamy w kilku odsłonach"
Barbara Kurdej-Szatan w spocie Play

Kampania reklamuje ofertę abonamentową Play, w ramach której od 25 zł miesięcznie klient może korzystać z nielimitowanych rozmów, SMS-ów i MMS-ów oraz 150 GB pakietu internetowego. Spoty informują też o dwóch modelach smartfonów dostępnych obecnie w niższych cenach: realme 8 i Motorola Moto G50.

Każdy ze smartfonów pojawia się w osobnej wersji spotu. Reklama jest utrzymana w konwencji od dawna obowiązującej w kampaniach Play: do salonu sprzedaży oprócz przeciętnych klientów przychodzi znana osoba, która zabawnie komentuje lub chwali promowaną ofertę. W nowej kampanii gwiazdą jest Anna Mucha, która wcześniej już parokrotnie reklamowała Play.

 

Reklama Play bez Barbary Kurdej-Szatan

W obu wersjach spotu z nowej kampanii w rolę sprzedawcy w salonie Play wciela się Maciej Łagodziński. To jedyne reklamy, które w poniedziałek, wraz ze startem nowej kampanii, opublikowano na youtube’owym kanale Play.

Poprzednio obok Łagodzińskiego osobę pracującą w salonie Play grała Barbara Kurdej-Szatan. Od 2013 roku występowali we wspólnych spotach (tak było chociażby wiosną br. w poprzedniej kampanii z udziałem Anny Muchy) albo w osobnych, analogicznych spotach (tak było np. w trwającej od pierwszej połowy listopada kampanii bożonarodzeniowej). Równocześnie zamieszczano je na youtube’owym kanale Play

Tym razem telekom nie opublikował żadnego nowego spotu z Barbarą Kurdej-Szatan.

 

Play: nasze reklamy w kilku odsłonach

Dlaczego w nowej kampanii Play nie ma Barbary Kurdej-Szatan? - Od dłuższego już czasu nasze reklamy występują w kilku odsłonach - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego firmy.

- Są wersje z udziałem obu naszych sprzedawców, tylko z jednym ze sprzedawców, bez udziału sprzedawców - koncentrujące się na aspekcie sprzętowym (smartfony, czy inne urządzenia towarzyszące ofertom) - wyliczyła. Play nie informuje natomiast, czy Barbara Kurdej-Szatan na dłużej zniknęła z jego reklam

Jesienią br. do dwójki sprzedawców reklamujących Play dołączył trzeci, który w spotach odwiedza klientów w domach i opowiada o usługach stacjonarnych od Play, takich jak Play Now TV czy internet stacjonarny.

W nowej kampanii reklamuje ofertę, w ramach której do końca stycznia można kupić internet stacjonarny już za 35 zł miesięcznie (po uwzględnieniu po 5 zł zniżki za e-fakturę i terminowe płatności oraz za zgody marketingowe).

 

Lawina krytyki na Barbarę Kurdej-Szatan po wpisie o Straży Granicznej

Wątpliwości co do dalszych występów Barbary Kurdej-Szatan w reklamach Play pojawiły się po tym, jak aktorka na początku listopada wulgarnie skrytykowała na Instagramie działania funkcjonariuszy Straży Granicznej wobec uchodźców przy granicy polsko-białoruskiej.

Na Kurdej-Szatan spadła lawina krytyki, a prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zapowiedział, że aktorka nie będzie dalej występowała w serialu „M jak miłość”. W mediach społecznościowych za jej wpis krytykowano też Play, niektórzy użytkownicy deklarowali, że przeniosą się do innych sieci.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/barbara-kurdej-szatan-reklama-marki-bojkot-koniec-wspolpraca-play-dlaczego,7170079013766785a ##

Telekom odniósł się do sprawy kilka dni po wpisie bohaterki swoich reklam. - Widzimy, jak duże poruszenie wywołały niektóre treści zamieszczane przez Panią Barbarę Kurdej-Szatan, która występuje w reklamach Play - stwierdziła firma na Twitterz. - Wiadomości publikowane na jej prywatnych profilach w mediach społecznościowych wyrażają jej opinię i nie są w żadnym wypadku stanowiskiem Play. Dostarczamy usługi najwyżej jakości dla ponad 15 milionów Klientów i dbamy o to, aby komunikować się odpowiedzialnie i z szacunkiem - zapewniła.

Pod koniec listopada pojawiła się informacja, że Play nie przedłuży wygasającej niebawem umowy z Barbarą Kurdej-Szatan. Telekom nie komentował tych doniesień, natomiast agencja DB4 Management obsługująca jego współpracę z celebrytami zapewniła, że będą kolejne reklamy sieci z Kurdej-Szatan.

- Kontrakt pani Kurdej-Szatan z siecią Play trwa. Spoty w ramach kampanii „Gwiazdy przeszły do Play" są nadal nagrywane zgodnie z harmonogramem i będą nagrywane przynajmniej do końca roku. Współpraca nie została zerwana - powiedział „Gazecie Wyborczej” Kuba Szwedowski z DB4.

Reklama z Kurdej-Szatan rzadziej w TVP i na YouTubie

W trakcie bożonarodzeniowej kampanii nie wszystkie reklamy Play były emitowane z równą intensywnością. Spot z Barbarą Kurdej-Szatan dużo rzadziej pokazywano w kanałach Telewizji Polskiej. Na YouTubie zanotował jak dotąd 59 tys. wyświetleń, podczas gdy reklamę z Maciejem Łagodzińskim odtworzono 705 tys. razy, a spot Play dla Domu - 875 tys. razy.

- W ramach kampanii przygotowujemy kilka wersji spotów, różniących się na przykład długością ich trwania, promowanym produktem (najczęściej smartfonem) na końcu spotu czy też występującymi w niej aktorami (pojawiają się spoty z udziałem obu sprzedawców, a także wersje tylko z jedną osobą) - stwierdził w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysiek Sylwerski, senior PR specialist w Play.

- Na kanałach, na których są emitowane nasze reklamy, nie stosujemy rozróżnienia wyświetlania ich poszczególnych wersji w zależności od stacji. Jest za to możliwość, że w obrębie jednej stacji są emitowane różne (a nawet wszystkie) spoty w ramach jednej kampanii - dodał Sylwerski.

Play w trakcie przetargu reklamowego

Na początku listopada Play ogłosił przetarg na obsługę w zakresie kreacji i strategii ATL-owej, czym od 2010 roku zajmuje się agencja Grandes Kochonos. W przetargu oprócz niej uczestniczą, według nieoficjalnych informacji, m.in. Red8 i 2012 Agency.

W trzecim kwartale br. firma P4, operator sieci Play, osiągnęła wzrost przychodów o 1,7 proc. do 1,83 mld zł. Na koniec września telekom miał 12,32 mln aktywnych użytkowników (105 tys. więcej niż na koniec czerwca), w tym 235 tys. korzystających z usługi Play Now TV.

Przed rokiem P4 zostało przejęte przez francuską Grupę Iliad, która za 97 proc. akcji operatora zapłaciła 9,6 mld zł.

W połowie września br. P4 podpisało umowę kupna 100 proc. udziałów UPC Polska od Liberty Global została zawarta przez P4 w drugiej połowie września br. Cena wynosi 7 mld zł, w komunikacie P4 zaznaczono, że „odpowiada mnożnikowi EBITDAaL za rok 2020 na poziomie 9,3x przed efektami synergii i około 7x z uwzględnieniem synergii przychodowych i kosztowych”

Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku po uzyskaniu zgód organów antymonopolowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+