Barciś, Mrozowska i Wolszczak gotują po niemiecku

W MAKRO Centrum Rozwoju Firm odbyło się spotkanie, którego goście mogli przekonać się, że wbrew stereotypom, kuchnia niemiecka jest różnorodna i pełna ciekawych smaków. Wydarzenie było częścią polsko-niemieckiego festiwalu nowoczesnego sąsiedztwa „Sąsiedzi – Nachbarn 2.0”, a jego organizatorami byli firma MAKRO Cash & Carry oraz Ambasada Republiki Federalnej Niemiec.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Na spotkanie przybyli przedstawiciele Ambasady Niemiec, m.in. Pani Huberta von Fritsch, dziennikarze oraz czołowi blogerzy kulinarni, a także osobistości znane z zamiłowania do gotowania i dobrej kuchni – Grażyna Wolszczak, Monika Mrozowska oraz Artur Barciś.

Pierwszą część spotkania stanowił panel dyskusyjny na temat kuchni niemieckiej i jej różnorodności w zależności od regionu. Wśród rozmówców znaleźli się: Piotr Adamczewski z „Polityki”, Anna Wrońska – redaktor naczelna miesięcznika „Kuchnia”, Artur Barciś oraz znani szefowie kuchni – Kurt Scheller i Grzegorz Kazubski. Paneliści podzielili się ze słuchaczami nie tylko swoją wiedzą, ale również osobistymi doświadczeniami i anegdotami związanymi z kuchnią niemiecką.                                            

„Cieszymy się, że podczas festiwalu możemy choć odrobinę rozwiać niektóre ze stereotypów dotyczących kuchni niemieckiej. Pokazujemy naszym gościom, że kuchnia niemiecka różni się w zależności od regionu, a na jej ukształtowanie miały też wpływ różne kultury. Każda kuchnia może być fascynująca, jeśli podejmiemy wysiłek odkrycia tego, co w niej najlepsze” – powiedział Grzegorz Kazubski, szef kuchni MAKRO Cash & Carry.    

Głównym punktem programu były warsztaty kulinarne prowadzone przez Grzegorza Kazubskiego i Kurta Schellera. Motywem przewodnim były szparagi. „Niemcy uwielbiają szparagi i są ich największym producentem w Europie. Co ciekawe jedzą ich tyle, że importują je również z Polski” – powiedział Piotr Adamczewski, znany felietonista tygodnika „Polityka”, autor i współautor wielu książek o tematyce kulinarnej. Pod okiem szefów kuchni goście przygotowali dwa dania: krem z białych i zielonych szparagów oraz szparagowy tort.

Organizatorzy spotkania:

MAKRO Cash & Carry Polska oraz Ambasada Republiki Federalnej Niemiec.

***

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnego MAKRO Centrum Rozwoju Firm w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 15 lat; posiada obecnie 33 hale (w tym cztery halę mniejszego formatu – MAKRO Punkt w Tarnowie, Lesznie, Słupsku i Radomiu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronie www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 30 krajach i posiada około 680 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 100 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2010 roku sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2010 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 283 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2100 hal w 33 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO / MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt i Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+