Bardziej niż koronawirusa boimy się jego wpływu na gospodarkę

Połowa Polaków przyznaje, że bardzo poważnie traktuje pandemię. Podobny odsetek stara się odciąć od negatywnych informacji, a bardziej niż samego koronawirusa obawia się jego wpływu na gospodarkę - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Bardziej niż koronawirusa boimy się jego wpływu na gospodarkę
Fot. Pixabay

Połowa Polaków przyznaje, że bardzo poważnie traktuje pandemię i że robi wszystko, aby ochronić siebie i bliskich. Jednocześnie widać w społeczeństwie zmęczenie tematem pandemii i poczucie niepewności. Dużo wyższy jest odsetek osób, które starają się odciąć od negatywnych informacji (45 proc.) niż tych, które wręcz przeciwnie – poświęcają czas na śledzenie bieżących danych (28 proc.).

grafika

Niepewność i zmęczenia - uczucia Polaków w dobie koronawirusa

Dominujące uczucia towarzyszące obecnej sytuacji są negatywne. Przede wszystkim mamy poczucie niepewności i czujemy się zmęczeni. Co piąty Polak obawia się o swoją pracę i tym samym finanse.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/naukowcy-lockdown-moze-napedzic-epidemie-otylosci-koronawirus-co-robic-aby-nie-utyc ##

- Zmęczenie pandemią oraz odcinanie się od negatywnych informacji może powodować lekceważenie zagrożenia i tym samym mniejszą kontrolę nad tym, jak się zachowujemy. Zapominamy o maseczkach, o dystansie społecznym, zwłaszcza w miejscach turystycznych. Informacje o rosnącej liczbie zakażeń już nie martwią tak bardzo, nie chcemy ich słuchać, nie analizujemy ich tak bardzo jak jeszcze kilka miesięcy temu. Wprawdzie słyszymy doniesienia o możliwej kolejnej fali, ale chyba wielu z nas może mieć przekonanie, że nie taka pandemia straszna jak ją malują, wszak w Polsce sytuacja wydawała się być szybko w miarę opanowana przez wprowadzenie ograniczeń - komentuje dr nauk społecznych Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

grafika

Polacy dostrzegają również pozytywne aspekty koronawirusa. Najważniejszy to większa dbałość o higienę. Niemal połowa z nas przyznaje, że przez sytuację epidemiczną więcej czasu spędzają z rodziną, co trzeci pozytywnie ocenia możliwość pracy zdalnej oraz fakt, że na drogach jest mniejszy ruch.

grafika

- Nastroje konsumenckie i społeczne w tak trudnym momencie jak obecny zmieniają się dosyć dynamicznie. Pracodawcy zastanawiają się, czy wracać do biur i w jakim trybie, rodzice rozmyślają, na ile powrót dzieci do szkół będzie możliwy i skuteczny, firmy z różnych branż rozważają rozmaite strategie swoich dalszych działań, które w dużej mierze są uzależnione od tego, jaka sytuacja będzie na rynku pracy i tym samym kondycja finansowa klientów. Zewsząd płyną różne możliwe scenariusze związane z rozwojem pandemii i jej wpływu na nasze życie - komentuje Krzysztof Szczerbacz, kierownik zespołu badawczego z ARC Rynek i Opinia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/niepokoj-konsumentow-koronawirus-zwlekamy-z-zakupem-wyprawki-szkolnej ##

Badanie „Konsumpcja w cieniu koronawirusa” zostało realizowane metodą CAWI (tracking) na reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu GUS próbie populacji Polaków w wieku 18-65, próba N=800 na jeden pomiar. Dotychczas (od 16.06.2020 zrealizowano 4 fale badania).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele