Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"

"Ja w waszym wieku byłam już po ślubie", "W tym chcesz być na Wigilii?"," Czy te uszka są wegańskie?" – wiele pytań, nawet zadawanych w dobrej wierze i z troski o bliskich, może doprowadzić do świątecznych konfliktów i powodować stres. W kampanii edukacyjnej "Spokojne Święta" Fundacja Nowej Wspólnoty uczy, jak lepiej rozmawiać, nie tylko przy świątecznym stole.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w spocie kampanii "Spokojne Święta"
Bartłomiej Topa i Katarzyna Herman w świątecznym spocie.

Na niebie za chwilę pojawi się pierwsza gwiazdka, typowa rodzina już szykuje się do Wigilii. Ale zanim usiądą do stołu, tata (Bartłomiej Topa) sadza swoich bliskich: żonę (Katarzyna Herman), dwójkę dzieci (Blanka Kot i Kacper Kąkol) oraz babcię (Ewa Kolasińska) na kanapie i rozpoczyna "wigilijną odprawę". Tak rozpoczyna się spot tegorocznej kampanii Fundacji Nowej Wspólnoty, w partnerstwie z Fundacją PZU,PKP SA i PKP Intercity.

Spokojne Święta 2025 – podgląd – wersja 50 sekund (kinowa)

To już druga edycja kampanii edukacyjnej, w której FNW pokazuje, jak rozmawiać w rodzinach mimo różnic pokoleń i poglądów. Rok temu w spocie, który dotarł do 12 milionów osób w całej Polsce, wystąpił Michał Żebrowski. W tym wyjątkowym czasie, kiedy gromadzimy się z najbliższymi, Fundacja chce zwrócić uwagę na problem, który dotyka nas wszystkich: trudności w komunikacji i odmienności poglądów, które potrafią popsuć nawet najbardziej magiczne chwile.

Święta to czas spotkań z bliskimi. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez FNW wspólnie z Instytutem Badań Pollster, 60 proc. z nas uznaje świąteczne rozmowy za wartościowe. Ponad połowa Polek i Polaków zmaga się z tematami politycznymi w Święta, a 61 proc. nie lubi tych rozmów. 41 proc. z nas chce nauczyć się, jak rozmawiać z bliskimi w taki sposób, by kontakt rodzinny był mniej powierzchowny, głębszy i wzmacniał więzi.

– W kampanii "Spokojne Święta" zachęcamy do tego, by być ciekawym naszych bliskich. Pytajmy ich, co myślą, jak minął ich rok, jak się czują – a jak zapytamy, to spróbujmy naprawdę posłuchać, zanim sami coś powiemy – mówi Wawrzyniec Smoczyński, prezes Fundacji Nowej Wspólnoty. – Ciekawość drugiej osoby i słuchanie to klucze do każdej dobrej rozmowy – w rodzinie, z sąsiadami, w pracy, w Polsce.

Już po raz drugi partnerami kampanii są Fundacja PZU oraz PKP SA i PKP Intercity.

Spot będzie emitowany do Świąt Bożego Narodzenia w pociągach PKP Intercity, na dworcach PKP, w komunikacji miejskiej wybranych miast w Polsce, w kanałach telewizyjnych Grupy TVN, a także w internecie.

Za koncept spotu, produkcję i realizację odpowiada Grupa Kreatywna Nowy Ład, w komunikacji wspiera ją agencja Polot & Rozgłos. Reżyserem spotu jest Dominik Radecki, autorem zdjęć jest Łukasz Skotnicki. Występują: Bartłomiej Topa, Ewa Kolasińska, Katarzyna Herman, Kacper Kąkol i Blanka Kot.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day