Bayer konsoliduje globalny budżet mediowy w MediaCom

Firma farmaceutyczna Bayer zakończyła wielomiesięczny przetarg na globalną obsługę mediową. Zdecydowała się skonsolidować ją w jednej agencji - MediaCom (GroupM/WPP). Oznacza to koniec współpracy z PHD i Dentsu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Po formalnym przetargu, trwającym od czerwca br. firma farmaceutyczna Bayer skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w MediaCom (GroupM). Budżet ten szacowany jest na ok. 800 mln dolarów rocznie.

MediaCom wcześniej współpracował z Bayerem na 65 rynkach. W Niemczech i Rosji firma mediowo obsługiwana była przez PHD (Omnicom), a w Chinach - przez Dentsu.

Teraz MediaCom zajmie się obsługą marketera także na tych trzech rynkach.

Oprócz planowania i zakupu mediów tradycyjnych i cyfrowych, agencja zajmie się też szerszą strategią marketingową firmy Bayer, wykorzystując firmę konsultingową w zakresie analityki danych Choreograph, jednostkę WPP utworzoną na początku tego roku poprzez połączenie specjalistycznych jednostek danych w GroupM i Wunderman.

Agencja będzie również wspierać bieżące zaangażowanie firmy Bayer w projekt „Media dla dobra”, które rozwija inicjatywy i przywództwo w przestrzeniach DE&I, zrównoważonego rozwoju i komunikacji marki.

Firma stwierdziła, że konsolidacja globalnego biznesu zapewni „ulepszone udostępnianie najlepszych praktyk, prostsze sposoby pracy, a także spójność podejścia, lepsze dane i raportowanie”.

Obsługę firmy Bayer w MediaCom nadzorować będzie Costin Mihaila, global client president w MediaCom i szef teamu bayer w WPP.

Współpraca obu firm na nowych warunkach rozpocznie się od stycznia 2022 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"