Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"

Blanka Stajkow ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce w konkursie piosenki Eurowizji, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Eurowizyjna „Bejba" Blanki hitem Twittera. Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"
Blanka

Blanka Stajkow wystąpiła w finale 67. Konkursu Piosenki Eurowizji w Liverpoolu. Choć ostatecznie ze swoim „Solo” zajęła 19. miejsce, to udało jej się wywołać spore zamieszanie w mediach. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More, w mediach tradycyjnych pojawiło się na ten temat blisko 13,5 tys. publikacji, a w social media odnotowano ponad 21 tys. wzmianek – komentarzy i opinii internautów.

W finale Konkursu Piosenki Eurowizji wzięli udział reprezentanci 26 państw, w tym Polski. Blanka Stajkow, która awansowała do koncertu finałowego z drugiego półfinału, wystąpiła na scenie z utworem „Solo”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/historia-polskich-wystepow-eurowizja-edyta-gorniak-blank-solo ##

Ponad 13 tys. publikacji o "Solo"

PSMM Monitoring & More przeanalizował dane za okres od 26 lutego do 14 maja br., biorąc pod uwagę wszystkie informacje na temat Blanki w kontekście Eurowizji, jak i samej frazy „Bejba”. Dane zebrano z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Z analizy PSMM Monitoring & More wynika, że na łamach mediów tradycyjnych opublikowano 13 306 publikacji, z czego blisko 9 000 zamieszczono w serwisach internetowych. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów na temat 23-latki wyniósł 75 599 244 zł. Do najbardziej aktywnych tytułów zaliczymy serwisy takie jak: eska.pl, pudelek.pl czy radiosupernova.pl.

Z kolei w mediach społecznościowych odnotowano 21 141 wzmianek – komentarzy i opinii internautów. Najbardziej aktywni byli użytkownicy Twittera (10 882 tweetów), którzy wygenerowali treści o szacunkowym ekwiwalencie reklamowym 2 935 779 zł.

– W trendzie publikacji odnotowujemy dwa okresy wzmożonego zainteresowania Blanką i piosenką „Solo” – w ostatnich dniach lutego, w których narastały kontrowersje wokół wyboru artystki na reprezentantkę Polski na tegorocznej Eurowizji (te stanowią 10 proc. wszystkich publikacji) oraz w tygodniu eurowizyjnym (72 proc. publikacji). Kryzys wizerunkowy twórczyni przełamała kreacja zaprezentowana podczas ceremonii otwarcia konkursu w Liverpoolu. Blanka Stajkow dokonała transformacji memicznego określenia „bejba” w element marki osobistej - tłumaczy ekspertka PSMM Monitoring & More, Jagoda Wojtasiewicz.

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 1.14 w nocy wyniosła w Jedynce 3,07 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 34,13 proc. w grupie 4+, 35,59 proc. w grupie 16-49 i 34,32 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 428 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 4,76 proc., 6,76 proc. i 5,98 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 3,50 mln oglądających oraz odpowiednio 38,89 proc., 42,35 proc. i 40,30 proc. udziału w rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą