Belvedere zadebiutuje pod nazwą Sobieski

Grupa alkoholowa Belvedere, producent i dystrybutor m.in. wódkiSobieski, notowana na giełdzie Euronext w Paryżu, chce zadebiutowaćna warszawskiej GPW pod nazwą Sobieski, w piątek 18 kwietnia, nazasadzie "dual listingu", poinformowali w czwartek przedstawicielefirmy.

isb-kk
isb-kk
Udostępnij artykuł:

"Rozpoczęcie notowań w Polsce to ukłon w stronę polskichinwestorów, w związku z tym, że nasza sztandarowa marka - Sobieski- pochodzi z Polski" - powiedział w czwartek Krzysztof Tryliński,prezes i współwłaściciel firmy. Dodał, że notowania na GPW majązwiększyć zainteresowanie akcjami firmy polskich inwestorów, w tymOFE, które w ograniczonym stopniu mogą kupować akcje firm na innychgiełdach.

"Chcemy zwiększyć płynność akcji i ich wartość, bo obecnie jestona śmiesznie niska" - powiedział. W czwartek spółka była notowanapo ok. 103 euro za akcję wobec poziomu 200 euro w połowie ubiegłegoroku.

Tryliński poinformował, że obecnie nowa emisja akcji spółki niejest przewidywana, choć oferta może być w przyszłości rozpatrywana,jeśli zajdzie taka potrzeba. "Jeśli będzie nowa emisja, to chcemypomyśleć w pierwszej kolejności o polskich inwestorach" -powiedział, dodając, że jeśli chodzi o pozyskanie środków nainwestycje, finansowanie działalności i zmniejszenie zadłużenia,spółka chce najpierw wykorzystać własne rezerwy.

"Zanim zrobimy nową emisję, chcemy sprzedać aktywanieoperacyjne, takie jak grunty w Krakowie, Bułgarii i na Litwie,które razem z posiadanymi środkami finansowymi dadzą 300 mln euro"- powiedział.

Dyrektor finansowy Grupy Sobieski Dariusz Jemioła poinformował,że obecnie firma ma 191 mln euro środków pieniężnych, ale ok. 466mln euro zobowiązań długoterminowych, w tym 375 mln euro wobligacjach wygasających w 2014 roku.

"Obecnie mamy 320 mln euro długu netto. Nasz dług spada, alechcemy go jeszcze zrestrukturyzować, część przez redukcję, a częśćpoprzez negocjację oprocentowania" - powiedział. Dodał, że spółkachce obniżyć marże w oprocentowaniu obligacji do 1,5-2% z 3,25%obecnie.

W czwartek Tryliński przedstawił plany rozwoju spółki. "Chcemy,aby Sobieski stał się drugą wódką na świecie w trzy lata" -powiedział. Według niego, w 2008 roku ma się do tego przyczynićrozpoczęcie produkcji w destylarni w Brazylii w kwietniu i naUkrainie w maju. Obecnie firma negocjuje też dużą inwestycjęprodukcyjną w Rosji, która może się zakończyć jeszcze w 2008roku.

Obecnie marka Sobieski zajmuje w segmencie premium siódmemiejsce na świecie ze sprzedażą 2,5 mln 9-litrowych kartonów. Lider- Smirnoff miał sprzedaż w 2007 roku w wysokości 24,3 mln kartonów,a wicelider - Absolut - 10,7 mln. Na miejscach 3-6 znalazły sięnatomiast marki ze sprzedażą 2,7-3,6 mln kartonów.

"Mamy ogromny potencjał wzrostu marki Sobieski, ponieważ markiwódek przed nami są obecne już na wszystkich rynkach światowych, amy nie" - podkreślił Tryliński. Dodał, że Sobieski wykazujenajwyższa dynamikę wzrostu sprzedaży.

W 2007 roku przychody grupy Belvedere ze sprzedaży wyniosły1.042 mln euro, o 35% więcej niż w 2006 roku. Spółka nieopublikowała jeszcze wyniku finansowego EBITDA i netto w tymokresie.

Za trzy kwartały 2007 roku zysk EBITDA wyniósł 25,5 mln euro, astrata netto 2,5 mln euro. W analogicznym okresie 2006 roku było toodpowiednio 27,0 mln euro zysku EBITDA i 6,8 mln euro zysku netto.Spółka podkreśla, że o stracie netto po trzech kwartałach 2007 rokuprzesądziły koszty finansowe 32,9 mln euro spowodowane wzrostemstóp procentowych.

Dyrektor finansowy uważa, że w 2007 roku spółka na pewno wyjdziena plus na poziomie netto.

isb-kk
Autor artykułu:
isb-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"