Jak donosi serwis TechCrunch, Spotify na konferencji 11 grudnia ma zaprezentować nowe zasady działania swojej usługi. Zmiany mają być przede wszystkim widoczne podczas dostępu z poziomu mobilnego, który ma działać na takich samych zasadach jak słuchanie na komputerach.
Spotify w ramach 6-miesięcznego okresu próbnego, który oferuje użytkownikom nieodpłatnie (więcej na ten temat), ma odblokować użytkownikom również dostęp z poziomu smartfonów i tabletów. W zamian będą oni musieli słuchać reklam odtwarzanych między utworami. Ograniczenia mają również zostać wprowadzone do modułu wyszukiwania, co praktycznie pozwoli odtwarzać jedynie te utwory, które wcześniej zostały zapisane w playlistach.
Spotify chwali się aktualnie liczbą 20 mln aktywnych użytkowników. Ok. 6 mln to osoby opłacające abonament. Serwis w ostatnim czasie stara się do siebie przekonać artystów, czyniąc swój model biznesowy bardziej transparentnym (przeczytaj o tym więcej).












