Chipsy ziemniaczane o smaku karkówki z grilla, karbowane o smaku grillowanych warzyw oraz chrupki z soczewicy o smaku paprykowym i kwaśnej śmietany z cebulą to pierwsze produkty marki własnej sieci Biedronka, na których opakowaniach pojawią się informacje ile czasu należy wykonywać daną aktywność fizyczną, by spalić ilości kalorii spożytą w ramach porcji produktu. Informuje o tym oznaczenie PACE.
PACE (z ang. physical activity calorie equivalent) to miary aktywności fizycznej, które informują o czasie wykonywanej aktywności fizycznej niezbędnym do spalenia określonej liczby kalorii. Ikony „Wybiegaj to” będą umieszczane na tyle etykiety produktów marki własnej sieci Biedronka - Top.
Jak czytać etykiety PACE?
Dla przykładu: osoba dorosła o masie ciała około 70 kg, aby spalić zjedzoną porcję 30 g chipsów ziemniaczanych, powinna przez około 13 minut biec z prędkością około 10 km na godzinę.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronk-loteria-jak-wygrac-500-tys-zl-na-mieszkanie-zasady,7170040035960961a ##
Sukcesywnie dodatkowe oznakowanie będzie pojawiać się na kolejnych produktach w marce własnej TOP. - Nadmiar spożywanych w ciągu dnia kalorii jest jednym z czynników prowadzących do nadwagi, a regularna aktywność fizyczna pozwala na utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również prawidłowej masy ciała. Dlatego w interesie naszych klientów zdecydowaliśmy się wprowadzić oznaczenia PACE na wybranych produktach marki własnej Biedronki. Etykieta produktów to jeden z elementów ułatwiających podejmowanie świadomych wyborów już przy półce sklepowej, a aktywność fizyczna jest bardzo ważnym elementem zdrowego stylu życia - mówi Justyna Szymani, dyrektorka działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka.

Według badań oznakowanie PACE poprzez zachęcenie do aktywności fizycznej może wspomóc kontrolę masy ciała i ograniczyć spożycie kalorii o ok. 100- 200 kalorii każdego dnia.
Wpływy Biedronki 8 proc. w górę
W czwartym kwartale ub.r. przychody grupy Jeronimo Martins, według wstępnych danych, wyniosły 5,683 mld euro, czyli wzrosły 11,5 proc. rdr - poinformowała spółka we wstępnych danych.
W całym 2021 roku przychody wyniosły 20,889 mld euro, co oznacza wzrost o 8,3 proc. rdr.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-praca-ile-zarabia-kasjer-kierownik-slepu,7170063894001793a ##
Przychody Biedronki w IV kwartale wrosły 10 proc. rdr do 3,912 mld euro, a w całym 2021 roku wzrosły rdr o 8 proc. do 14,542 mld zł. Sprzedaż LFL wzrosła w 2021 roku o 8,3 proc.
W 2021 roku Biedronka otworzyła 164 nowe sklepy, przekraczając swoje wcześniejsze plany. Na koniec września ub.r. miała 3 174 sklepy, wobec 3 047 przed rokiem.











