Biedronka inspiruje się Warholem i Chełmońskim. W sklepach nowa kolekcja ubrań

Z okazji 30-lecia obecności na polskim rynku, sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) przygotowała nową odsłonę kolekcji ubrań Fan Collection. W serii sygnowanej przez markę znalazła się m.in. serigrafia inspirowana słynnym "Marilyn Diptych" Andy’ego Warhola – z biedronką w roli głównej oraz obraz Józefa Chełmońskiego.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Biedronka inspiruje się Warholem i Chełmońskim. W sklepach nowa kolekcja ubrań
Materiały prasowe

Biedronka do współpracy zaprosiła polską markę streetwearową – Diamante, która łączy hip-hopowy vibe z miejską sztuką i ironią. Projektanci dostali pełną swobodę w interpretacji logo Biedronki.

W kolekcji znajdziemy m.in. serigrafię inspirowaną słynnym "Marilyn Diptych" Andy’ego Warhola, gdzie miejsce ikonicznej twarzy Monroe zajęła biedronka, którą klienci sieci znają ze sklepowego logotypu.

Materiały prasowe
Materiały prasowe © Materiały prasowe | Jeronimo Martins

Biedronka i Diamante sięgnęli także po realizm Józefa Chełmońskiego. W ich reinterpretacji słynnego obrazu "Bociany" to nie ptaki, a biedronki unoszą się nad wiejskim pejzażem. W kolekcji dostępne są t-shirty, bluzy, skarpetki, bokserki i piżamy męskie.

Materiały prasowe
Materiały prasowe © Materiały prasowe | Jeronimo Martins

– Diamante to marka, która nie boi się wyzwań. Ich projekty są wyraziste, autentyczne i mocno osadzone w kulturze ulicznej. Dlatego wybór partnera był dla nas naturalny. Chcieliśmy, by nasza biedronka, która jest ikoną codzienności w nietuzinkowy sposób zespoliła się z najpopularniejszymi dziełami sztuki, tworząc zderzenie kultury masowej z wysoką, a jednocześnie przemycając Biedronkę do świata streetwearu – i udało się! To nasz sposób na świętowanie 30 lat obecności marki w życiu milionów Polaków. Z przymrużeniem oka, z odwagą i w rytmie ulicy – mówi Kinga Giel, kupiec w sieci Biedronka.

– Przy tworzeniu kolekcji chcieliśmy połączyć humorystyczny wizerunek marki z logo Biedronki i stworzyć coś kolorowego, pozytywnego, a jednocześnie zaskakującego. Biedronka dała nam pełną swobodę, co zaowocowało projektami, które zostały zaakceptowane niemal bez zmian – to dla nas sygnał, że udało się uchwycić wspólny vibe. Mogę śmiało powiedzieć, że to najciekawsza i najmniej oczywista współpraca w historii naszego brandu, a nam zależy na tym, by ciągle zaskakiwać odbiorcę – dodaje Tomasz Grande, prezes zarządu Diamante.

Oferta będzie dostępna w wybranych sklepach sieci od 30 października do 12 listopada lub do wyczerpania zapasów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej