Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam

Po raz czwarty przyznano nagrody Chamlet dla najgorszych polskich reklam z ostatniego roku. Wyróżniono m.in. kampanie Społecznej Akademii Nauk z Mariuszem Pudzianowskim, firmy Betsson z Joanną Krupą, sklepów Biedronka i akcję społeczną na temat osób z zespołem Downa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Biedronka, Krupa, Pudzian i zespół Downa - Chamlety 2013 dla najgorszych reklam

Do tegorocznej edycji konkursu Chamlet zgłoszono prawie 400 reklam i projektów w pięciu kategoriach: reklama drukowana, telewizyjna, internetowa i społeczno-polityczna oraz program communication design. Spośród zgłoszeń jury wybrało po 10 nominacji w każdej kategorii i wyłoniło zwycięzców.

Jurorami byli prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann dyrektor kreatywny agencji dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA\ Berlin oraz - jako niehonorowy członek - mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski).

W kategorii reklama drukowana zwycięzcą został billboard sklepu Ul. Rusałka pod hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.

grafika

 

W kategorii reklama telewizyjna najgorszy okazał się spot Społecznej Akademii Nauk z udziałem Mariusza Pudzianowskiego.

 

Wśród kampanii internetowych Chamleta przyznano akcji „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” reklamującej serwis hazardowy Betsson (przeczytaj więcej o tej kampanii).

 

W kategorii reklama społeczno-polityczna za najgorszą uznano niedawną kampanię stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska dotyczącą osób z zespołem Downa, w której pojawiły się kontrowersyjne hasła, m.in. „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”.

grafika

 

Z kolei w kategorii program communication design Chamleta przyznano reklamom z kampanii „Biedronka - My Polacy tak mamy!”. Przypomnijmy, że akcja ta była prowadzona na początku br. (przeczytaj więcej i zobacz wszystkie reklamy).

grafika

 

Wyróżnienia ogłoszono podczas gali w auli wydziału prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Galę poprzedziły całodniowe warsztaty kreatywne i prelekcje dotyczące technik i narzędzi do tworzenia ciekawych i przemyślanych koncepcji reklamowych.

W ramach konkursu przyznana zostanie jeszcze jedna nagroda - Super Chamlet, którego zdobywcę wybiorą - w głosowaniu zaplanowanym do 4 grudnia - użytkownicy portalu Gazeta.pl.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. W ubiegłorocznej edycji za najgorsze uznano m.in. reklamy serwisu Broń.pl, Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu i abonamentu RTV (przeczytaj więcej i zobacz te reklamy).

Na kolejnych podstronach prezentujemy wszystkie nominacje w tegorocznej edycji Chamletów.

KATEGORIA: REKLAMA DRUKOWANA

Spaghetteria Avanti - reklama „Avanti Spaghetteria … ona już wybrała!”

grafika

Parafia Św. Rocha w Poznaniu - reklama „Codzienna Adoracja Najświętszego Sakramentu a zresetuj swoje sumienie”

grafika

Centrum Kosmetyczno-Dermatologiczne Der-Med - reklama „… i nic Ci nie odrośnie!”

grafika

Premium Distribution - reklama „„Devil otworzy każdą Ci puszkę”

grafika

ul. Rusałka - reklama „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”

grafika

Tirol Werbung - reklama „Polska odkrywa - region narciarski nr 1 na świecie”

grafika

L'oreal Paris - reklama „Jest coś na czym znasz się lepiej - zadbaj o jego skórę”

grafika
grafika

Zakład Przemysłu Drzewnego Linder - „Kalendarz Linder 2014”

grafika

Gzella - reklama „Wędliny z Borów Tucholskich”

grafika

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego - reklama „Warmia i Mazury - tu warto zaorać”

grafika

 

KATEGORIA: REKLAMA TELWIZYJNA

Optima - reklama „Pożyczki Optima”

Bank Pocztowy - reklama „Poczta”

Van Pur - za reklamę „Łomżing”

 

Telewizja Niezależna - reklama „Kup akcje TV Republika!”

Aksam - reklama przekąsek Beskidzkie z Piotrem Żyłą

McDonald's Polska - reklama „Klasyczny duet”

Unilever Polska - reklama „Domestos Attax”

Aflofarm Farmacja Polska - reklama „Vita-miner”

Aflofarm Farmacja Polska - reklama „PerspiBlock”

Społeczna Akademio Nauk - reklama „Pudzian reklama SAN.edu.pl”

 

KATEGORIA: REKLAMA SPOŁECZNO-POLITYCZNA

Stalexport Autostrada Małopolska - reklama „Radości z oszczędności - sposób na ekonomiczną jazdę”

LaCamera Independent - reklama „Homofobia szkodzi”

Agencja reklamowa Mucha Na Dziko - reklama „Białe niedźwiedzie na Podlasiu”

Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych - reklama „Pieniądze mogą pokonać raka”

Prezydent Miasta Wodzisław Śląski - reklama „Bombardowanie Wodzisławia”

grafika

Bojówki Językowe Młodzieży Wszechswojskiej - reklama „Czytajmy książki”

grafika

Sojusz Lewicy Demokratycznej - reklama „Sojusz Lewicy Demokratycznej – zaprasza na spotkanie z Leszkiem Millerem”

grafika

Fundacja Wisławy Szymborskiej - reklama „Niektórzy lubią poezję”

grafika

Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne Polska z reklama „Zespół Downa”

grafika

* dziesiąta nominacja musiała zostać wycofana z przyczyn niezależnych od organizatorów

 

KATEGORIA: REKLAMA INTERNETOWA

SITA - strona sita.pl

grafika

Multax - strona multax.pl

grafika

 

Agencja reklamowa Spoko - strona spoko.poznan.pl

grafika

Wratislavia Cantans - strona 2013.wratislaviacantans.pl

grafika

Miłosierdzie Boże - strona milosierdzie-boze.com

grafika

MPK Wrocław - kampania „Zakochaj się w MPK”

grafika

Jeronimo Martins Polska - reklama „Zakupy w Biedronce z aplikacją iKasa!”

Bettson - kampania „Szkoła Pokera z Joanną Krupą”

Kasa Stefczyka - reklama „Zasługujesz na niższe raty! Wersja Disco”

Składywęgla.pl - reklama „Warto zachować trochę ciepła na zimę”

 

KATEGORIA: PROGRAM COMMUNICATION DESIGN

Ubojnia Drobiu „Jądrex” - koncepcja kreatywna nazwy

grafika

Punkt Gastro - koncepcja kreatywna nazwy

grafika

Wirtualny Toruń - koncept kampanii promocyjnej

grafika

Duperelex - koncepcja kreatywna nazwy

grafika

KFS - ogólna koncepcja kreatywna marki

grafika
grafika

Jeronimo Martins Polska - kampania „Biedronka - My Polacy tak mamy!”

grafika
grafika

Food Care - kampania „Frugo - owoc kultury”

grafika
grafika
grafika

Facebook - jako zjawisko komunikacyjne

grafika

Urząd Miejski Wrocław - komercjalizacja wrocławskiego rynku

grafika

Urząd Miejski Wrocław - koncepcja „WUWA 2”

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów