Do tegorocznej edycji konkursu Chamlet zgłoszono prawie 400 reklam i projektów w pięciu kategoriach: reklama drukowana, telewizyjna, internetowa i społeczno-polityczna oraz program communication design. Spośród zgłoszeń jury wybrało po 10 nominacji w każdej kategorii i wyłoniło zwycięzców.
Jurorami byli prof. Michael Fleischer (Uniwersytet Wrocławski), prof. Grażyna Habrajska (Uniwersytet Łódzki), prof. Alosza Awdiejew (Uniwersytet Jagielloński), dr Michał Grech (Uniwersytet Wrocławski), Dirk Henkelmann dyrektor kreatywny agencji dundp, były dyrektor kreatywny agencji TBWA\ Berlin oraz - jako niehonorowy członek - mgr Mariusz Wszołek (Uniwersytet Wrocławski).
W kategorii reklama drukowana zwycięzcą został billboard sklepu Ul. Rusałka pod hasłem „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”.

W kategorii reklama telewizyjna najgorszy okazał się spot Społecznej Akademii Nauk z udziałem Mariusza Pudzianowskiego.
Wśród kampanii internetowych Chamleta przyznano akcji „Szkoła Pokera z Joanną Krupą” reklamującej serwis hazardowy Betsson (przeczytaj więcej o tej kampanii).
W kategorii reklama społeczno-polityczna za najgorszą uznano niedawną kampanię stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska dotyczącą osób z zespołem Downa, w której pojawiły się kontrowersyjne hasła, m.in. „Zespół Downa jest jak plama na koszuli, której nie możesz sprać”.

Z kolei w kategorii program communication design Chamleta przyznano reklamom z kampanii „Biedronka - My Polacy tak mamy!”. Przypomnijmy, że akcja ta była prowadzona na początku br. (przeczytaj więcej i zobacz wszystkie reklamy).

Wyróżnienia ogłoszono podczas gali w auli wydziału prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Galę poprzedziły całodniowe warsztaty kreatywne i prelekcje dotyczące technik i narzędzi do tworzenia ciekawych i przemyślanych koncepcji reklamowych.
W ramach konkursu przyznana zostanie jeszcze jedna nagroda - Super Chamlet, którego zdobywcę wybiorą - w głosowaniu zaplanowanym do 4 grudnia - użytkownicy portalu Gazeta.pl.
Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na ułomność polskiej branży reklamowej, szablonową, odtwórczą praktykę firm reklamowych oraz przewidywalność i marną jakość koncepcji kreatywnej. W ubiegłorocznej edycji za najgorsze uznano m.in. reklamy serwisu Broń.pl, Międzynarodowego Dnia Pamięci o Ofiarach Holokaustu i abonamentu RTV (przeczytaj więcej i zobacz te reklamy).

Na kolejnych podstronach prezentujemy wszystkie nominacje w tegorocznej edycji Chamletów.
KATEGORIA: REKLAMA DRUKOWANA
Spaghetteria Avanti - reklama „Avanti Spaghetteria … ona już wybrała!”

Parafia Św. Rocha w Poznaniu - reklama „Codzienna Adoracja Najświętszego Sakramentu a zresetuj swoje sumienie”
Centrum Kosmetyczno-Dermatologiczne Der-Med - reklama „… i nic Ci nie odrośnie!”

Premium Distribution - reklama „„Devil otworzy każdą Ci puszkę”
ul. Rusałka - reklama „Nie daj się gruchać, kupuj u swoich”

Tirol Werbung - reklama „Polska odkrywa - region narciarski nr 1 na świecie”
L'oreal Paris - reklama „Jest coś na czym znasz się lepiej - zadbaj o jego skórę”

Zakład Przemysłu Drzewnego Linder - „Kalendarz Linder 2014”
Gzella - reklama „Wędliny z Borów Tucholskich”

Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego - reklama „Warmia i Mazury - tu warto zaorać”

KATEGORIA: REKLAMA TELWIZYJNA
Optima - reklama „Pożyczki Optima”
Bank Pocztowy - reklama „Poczta”
Van Pur - za reklamę „Łomżing”
Telewizja Niezależna - reklama „Kup akcje TV Republika!”
Aksam - reklama przekąsek Beskidzkie z Piotrem Żyłą
McDonald's Polska - reklama „Klasyczny duet”
Unilever Polska - reklama „Domestos Attax”
Aflofarm Farmacja Polska - reklama „Vita-miner”
Aflofarm Farmacja Polska - reklama „PerspiBlock”
Społeczna Akademio Nauk - reklama „Pudzian reklama SAN.edu.pl”
KATEGORIA: REKLAMA SPOŁECZNO-POLITYCZNA
Stalexport Autostrada Małopolska - reklama „Radości z oszczędności - sposób na ekonomiczną jazdę”
LaCamera Independent - reklama „Homofobia szkodzi”
Agencja reklamowa Mucha Na Dziko - reklama „Białe niedźwiedzie na Podlasiu”
Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych - reklama „Pieniądze mogą pokonać raka”
Prezydent Miasta Wodzisław Śląski - reklama „Bombardowanie Wodzisławia”
Bojówki Językowe Młodzieży Wszechswojskiej - reklama „Czytajmy książki”
Sojusz Lewicy Demokratycznej - reklama „Sojusz Lewicy Demokratycznej – zaprasza na spotkanie z Leszkiem Millerem”
Fundacja Wisławy Szymborskiej - reklama „Niektórzy lubią poezję”
Stowarzyszenie Olimpiady Specjalne Polska z reklama „Zespół Downa”
* dziesiąta nominacja musiała zostać wycofana z przyczyn niezależnych od organizatorów
KATEGORIA: REKLAMA INTERNETOWA
SITA - strona sita.pl
Multax - strona multax.pl
Agencja reklamowa Spoko - strona spoko.poznan.pl
Wratislavia Cantans - strona 2013.wratislaviacantans.pl
Miłosierdzie Boże - strona milosierdzie-boze.com
MPK Wrocław - kampania „Zakochaj się w MPK”
Jeronimo Martins Polska - reklama „Zakupy w Biedronce z aplikacją iKasa!”
Bettson - kampania „Szkoła Pokera z Joanną Krupą”
Kasa Stefczyka - reklama „Zasługujesz na niższe raty! Wersja Disco”
Składywęgla.pl - reklama „Warto zachować trochę ciepła na zimę”
KATEGORIA: PROGRAM COMMUNICATION DESIGN
Ubojnia Drobiu „Jądrex” - koncepcja kreatywna nazwy
Punkt Gastro - koncepcja kreatywna nazwy
Wirtualny Toruń - koncept kampanii promocyjnej
Duperelex - koncepcja kreatywna nazwy
KFS - ogólna koncepcja kreatywna marki
Jeronimo Martins Polska - kampania „Biedronka - My Polacy tak mamy!”
Food Care - kampania „Frugo - owoc kultury”
Facebook - jako zjawisko komunikacyjne
Urząd Miejski Wrocław - komercjalizacja wrocławskiego rynku
Urząd Miejski Wrocław - koncepcja „WUWA 2”











