758 tys. widzów głównych emisji „Big Brothera”, 62,13 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja

Główne emisje reaktywowanego „Big Brothera” pokazywane w TVN7 codziennie o godz. 20.00 oglądało średnio 758 tys. widzów. „Big Brother Nocą” śledziło 203 tys. osób, a emitowany w niedziele na głównej antenie „Big Brother Tydzień” przyciągał 546 tys. widzów. Sumaryczne wpływy z reklam emitowanych wokół programu wyniosły 62,13 mln zł. - Wydaje się, że fuzja telewizji linearnej z internetem wyszła na plus - komentuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7.

Michał Kurdupski / nb
Michał Kurdupski / nb
Udostępnij artykuł:
758 tys. widzów głównych emisji „Big Brothera”, 62,13 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja
fot. Telewizja TVN

„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę, 17 marca o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie do 16 czerwca stacja emitowała główne odcinki programu (sobotnie wydania to tzw. „Raport”, a niedzielne - „Arena”). Średnia widownia wszystkich odcinków wiosennego sezonu reality-show wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/widzowie-narzekaja-na-nude-w-big-brotherze-malgorzata-ohme-endemolshine-polska,7171096454186625a ##

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów.

grafika

Podczas nadawania głównych emisji „Big Brothera” stacja TVN7 zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród swoich głównych konkurentów. Liderem w tym czasie był kanał TV4, który miał 7,74 proc. (nadawał wtedy głównie hitowy serial „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny”), a trzecie miejsce należało do TV Puls (3,77 proc.; gł. filmy fabularne).

Również wśród widzów w grupie 16-59 Siódemka była druga. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 stacja wypadła najlepiej na tle swoich głównych konkurentów.

grafika

Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show miało zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kobiecy-glos-w-big-brother-reality-show-tvn7-kto-nim-jest-agnieszka-barjasz,7171078856238721a ##

Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emitowała „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadził je zwykle Filip Chajzer wraz z ekspertką Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia wyniosła 203 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,10 proc., 4,21 proc. i 3,69 proc. udziału.

grafika

W dni powszednie około godz. 10.00, 14.00 i 17.00 stacja pokazywała około 2-minutowe wejścia na żywo z Domu Wielkiego Brata. „Big Brother Pobudka” przyciągał 77 tys. widzów, „Big Brother Popołudnie” - 339 tys., a „Big Brother Podwieczorek” - 162 tys.

grafika

Najważniejsze momenty uczestników reality-show oglądać można było w „Big Brother Tydzień” nadawanym w niedziele o godz. 18.00 w TVN. Emisje te gromadziły przed telewizorami uwagę 546 tys. osób (4,58 proc., 7,17 proc. i 6,09 proc. udziału).

grafika

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół głównych emisji „Big Brothera” (w TVN7 codziennie o 20.00) wyniosły 47,37 mln zł. Z kolei uwzględniając wszystkie emisje reality-show wpływy uplasowały się na poziomie 62,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zakochani-po-uszy-ogladalnosc-nowa-telenowela-tvn7,7173202768345217a ##

Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7 oraz TVN Fabuła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl pytana o zabieg połączenia emisji programu w telewizji linearnej oraz w internecie stwierdziła, że „komunikacja związana z programem, jak i jego dotarcie było bardzo szerokie”.

- Nie zrezygnowaliśmy z rozszerzenia naszej widowni o tę, która jest głównie w sieci. Myślę, że ten zabieg się sprawdził - wyniki TVN7 są bardzo zadowalające, ale i wyniki Playera.pl - są znakomite. Wydaje się, że ta fuzja telewizji linearnej z internetem wyszła na plus. 24 mln versus 25 milionów odsłon w sieci to bardzo dobry wynik - zaznaczyła.

„Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.

Właśnie zakończoną edycję „Big Brothera” wygrała Magdalena Wójcik.

Jak już informowaliśmy w zeszłym tygodniu, zarząd TVN Discovery Polska podjął decyzję o kontynuacji formatu. Kolejna edycja reality-show zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.

Aktualnie telewizyjna Siódemka wraz z Endemol Shine Polska poszukuje uczestników do kolejnej edycji „Big Brothera”. Aby wziąć udział w reality-show, należy wysłać swoje zgłoszenie na stronie castingbb.tvn.pl.

Główną twarzą i prowadzącą właśnie zakończonej edycji „Big Brothera” była Agnieszka Woźniak-Starak. W gronie gospodarzy show znajdowali się również Bartosz Jędrzejak, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme (głównie w roli ekspertki).

Michał Kurdupski / nb
Autor artykułu:
Michał Kurdupski / nb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+