Spółka Allegro bez obaw przed nowym konkurentem. Estoński koncern przejął dwie bileterie

Estońska Piletilevi Group ma wielkie plany wobec Polski - połączyła dwie bileterie i chce przegonić lidera. Największa w kraju grupa e-commerce i jej eBilet nie zamierzają jednak odpuścić na tym polu - pisze we wtorek "Puls Biznesu".

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:
Spółka Allegro bez obaw przed nowym konkurentem. Estoński koncern przejął dwie bileterie

"PB" pisze, że notowane na warszawskiej giełdzie Allegro to zdecydowany lider polskiego rynku e-commerce, aspirujący do liderowania także w innych krajach regionu. W Polsce rękawicę rzucali mu nie tylko zagraniczni giganci, jak eBay czy Amazon, ale też rodzimi gracze, np. Comarch (Wszystko.pl) i Erli – na razie bez sukcesu. Wyraźnym numerem jeden w swoim segmencie jest też spółka córka giganta - eBilet.

Na rynku umacnia się jednak gracz, który w niedalekiej przyszłości chciałby zająć jej miejsce. To Piletilevi Group, wspierana przez fundusz private equity BaltCap, która przejęła niedawno w Polsce serwis kicket.com wraz z grupą Biletomat.pl.

Gazeta przekazała, że zatrudniający ok. 250 pracowników Piletilevi to największy gracz w sprzedaży biletów w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Działa w siedmiu krajach - Estonii, Łotwie, Litwie, Rumunii, Czechach, Słowacji i Polsce - o łącznej populacji 79 mln osób. Zakłada, że dzięki 116 mln odwiedzin swoich serwisów sprzeda w tym roku 17 mln biletów o wartości 320 mln EUR (GMV). Do tego wyniku walnie przyczyni się nasz rynek, największy w regionie.

W ocenie eBiletu ostatnia konsolidacja nie ma znaczącego wpływu na krajobraz rynku. Córka Allegro podkreśla, że pozostaje niekwestionowanym liderem i bileterią pierwszego wyboru, w Polsce wciąż wielokrotnie większą od międzynarodowych graczy - poinformował "PB".

Ile Polacy wydają na bilety

Według szacunków wartość wydatków Polaków na wydarzenia kulturalne (kina, teatry, koncerty) i sportowe wyniosła w 2023 r. ok. 4 mld zł. W ciągu ostatniej dekady tempo wzrostu rynku wynosiło przeciętnie w granicach 7 proc. rocznie. Polski rynek jest wciąż mniejszy pod tym względem niż przeciętna dla krajów Unii Europejskiej.

Wydatki w przeliczeniu na osoby w wieku co najmniej 16 lat wynoszą 28 EUR wobec 140 EUR średnio w UE. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce znacznie niższe są ceny usług – po korekcie o ten czynnik realne wydatki na osobę można szacować na ok. 56 EUR - zaznaczyła gazeta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"