Billboard 'Bodies... Exhibition' narusza kodeks reklamowy

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboard reklamujący wystawę"Bodies... Exhibition" narusza kodeks branżowy. Instytucja oceniła,że przekaz jest nieodpowiedni dla dzieci.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skarga, która wpłynęła do Komisji EtykiReklamy, dotyczyła billboardu wystawy "Bodies...Exhibition" umieszczonego w warszawskim metrze. Autorprotestu uznał, że przekaz prezentujący rozpołowione ciało ludzkiebez skóry może być szokujący, zwłaszcza dla dzieci.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej.Przekaz oskarżono również o nieuwzględnianie dzieci jako odbiorcówi w konsekwencji zagrażanie ich rozwojowi.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, żebillboard - ze względu na miejsce i sposób ekspozycji - naruszadobre obyczaje i nie bierze pod uwagę dzieci jako swoich odbiorców,dlatego łamie kodeks branżowy. Jednocześnie instytucja zaapelowałado reklamodawców, żeby uwzględniali szerokie spektrum odbiorcówswoich kampanii, zwłaszcza tych wykorzystujących ogólnodostępnenośniki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"