mBank poinformował w środę na Facebooku o awarii Blika. Z opublikowanej na Facebooku informacji wynika, że problemy występują po stronie operatora usługi. Ten zaś zapewnia, że "intensywnie" pracuje nad usunięciem awarii.
"W tej chwili nie skorzystasz z Blika. Nie zapłacisz nim w sklepach stacjonarnych i w internecie, nie wykonasz przelewu na nr telefonu oraz nie wypłacisz za jego pośrednictwem gotówki z bankomatu" - wyjaśnia w social mediach mBank.
Awaria Blika
"Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji" - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa Blika, Klaudia Rombalska. Dodała, że operator "intensywnie" pracuje nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Zapowiedziała również, że wszelkich zmianach sytuacji Blik będzie informować na bieżąco.

Bank Millennium informuje klientów o problemie z Blikiem w aplikacji mobilnej. "Chwilowe utrudnienia w korzystaniu z aplikacji. Obecnie mogą występować utrudnienia w korzystaniu z usługi Blik" - czytamy w komunikacie.
Według serwisu Downdetector, zbierającego dane o awariach stron i usług cyfrowych, klienci banku Pekao informują o problemach z płatnością mobilną przez BLIK, z przelewami i wypłatami gotówki.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.











