Rewolucja w logo BMW. Znikają kolorowe paski w modelach serii M

Firma BMW zapowiedziała zmiany w oznaczeniach swoich samochodów z rodziny M, charakteryzujących się sportowymi osiągami. Na autach, zamiast trójkolorowych pasków pojawią się czarne znaczki z delikatną obwódką. Producenta wyjaśnia, że to odzwierciedlenie dalszej ewolucji marki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Rewolucja w logo BMW. Znikają kolorowe paski w modelach serii M

W rodzinie BMW samochody z serii M oznaczają pojazdy o podwyższonych, sportowych osiągach. W tej grupie są różne modele, jednak ich charakterystyczną cechą jest znaczek z trójkolorowym paskiem i literą M. Od czasu stworzenia tego symbolu przez Giorgetto Giugiaro w 1972 r., słynna plakietka M delikatnie ewoluowała, m.in. poprzez subtelne zmiany kolorów.

grafika

Czerń zamiast kolorów

Teraz okazuje się, że w identyfikacji wizualnej serii BMW M nastąpią niemal rewolucyjne zmiany. Kultowa plakietka zmienia się w nowy, bardziej wyciszony wzór dla wszystkich nowych modeli o wysokich osiągach.

Nowa plakietka o czarnej barwie zadebiutowała na bagażniku iX M60 - czysto elektrycznego SUV-a, a jedynym kolorem jest obwódka w tonacji tytanowego brązu.

grafika

Następnym modelem, który zaprezentuje czarne logo M, będzie zbliżający się wielkogabarytowy SUV XM z napędem plug-in, a potem wszystkie nowe modele M pójdą w jego ślady, zastępując jasnoniebieski, ciemnoniebieski i czerwony tylko jednym monochromatycznym odcieniem.

grafika

Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu BMW M, Timo Resch, wyjaśnił w rozmowie z serwisem Motor, że ulubiona przez fanów wersja kolorowa nie zniknie całkowicie z oferty, a czarne M będzie dostępne tylko dla zupełnie nowych członków niemieckiej rodziny.

 - Ogólny kierunek rozwoju naszych nowych samochodów jest taki, że będziemy mieli czarną plakietkę M, a w przypadku istniejących modeli, takich jak na przykład M4, nie będziemy wprowadzać żadnych zmian – poinformował Timo Resch.

W ramach przeprojektowania firma wprowadza również system kodowania kolorystycznego dla otaczających ją elementów wykończeniowych. Strategia ta jest widoczna w świeżo zaprezentowanym modelu M4 CSL, który posiada tradycyjną trójkolorową wersję z nową czerwoną obwódką oznaczającą najwyższy poziom mocy, podczas gdy oszroniona i pozłacana obwódka motywu iX skłania się bardziej ku luksusowej stronie osobowości M.

Na razie BMW nie informuje dokładnie o terminach wprowadzenia zapowiedzianych zmian w identyfikacji rodziny M. Mają one następować stopniowo, w zależności od koncepcji ustalanych w koncernie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej