Głównym celem konkursu, jak co roku, jest promocja efektywności w działaniach marketingowych. Przedmiotem Konkursu jest ocena i wyłonienie najlepszych kampanii marketingu bezpośredniego lub prac z nimi związanych powstałych w 2004 roku, w następujących kategoriach:
1) Wysyłka bezpośrednia: a) business to consumer (B2C), b) business to business (B2B),
2) Program lojalnościowy: a) business to consumer (B2C), b) business to business (B2B),
3) Promocja sprzedaży: a) business to consumer (B2C), b) business to business (B2B),
4) Field & Event Marketing: a) business to consumer (B2C) w miejscu sprzedaży (m. in. in-store, horeca), b) business to consumer (B2C) poza miejscem sprzedaży (m. in. imprezy masowe, roadshow, happening),
5) Internet: a) serwis internetowy, b) kampania internetowa, w tym również bazujące na Internecie kampanie interaktywne, wykorzystujące inne niż formy porozumiewania się m.in. telefon, SMS, MMS),

6) Marketing mobilny,
7) Telemarketing: a) business to consumer (B2C), b) business to business (B2B),
8) Direct Response Advertising (m. in. prasa, TV, sprzedaż katalogowa),
9) Kampania zintegrowana: a) business to consumer (B2C), b) business to business (B2B),
10) Non-profit
11) Boomerang Design - kategoria oceniająca prace wyjątkowe pod względem poziomu kreatywności i atrakcyjności warstwy wizualnej zgłaszanej kampanii lub pracy,
12) Boomerang Ambient - kategoria oceniająca projekty, wykorzystujące najoryginalniej niestandardowe kanały komunikacji,
13) Boomerang OPEN - kategoria dla wszystkich wyjątkowych kampanii lub pojedyńczych prac, trudnych do zakwalifikowania, do którejś z powyższych kategorii. W tej kategorii nie ma obowiązku określania efektywności,
14) Salon Odrzuconych - kategoria oceniająca kampanie, które zostały przedstawione klientom jednak nie zostały zaakceptowane przez nich.

Zgłoszone prace konkursowe będą oceniane przez Jury złożone z przedstawicieli najbardziej znanych korporacji międzynarodowych, firm telemarkertingowych, agencji interaktywnych oraz agencji reklamowych typu marketing services w Polsce. Przewodnicząca Jury będzie Pani Małgorzata Rokita - dyrektor marketingu firmy Procter & Gamble.
Gala rozdania "Boomerangów" odbędzie sie 16 czerwca o godz. 19.00 w Kamienicy przy ul. Moliera 6 i poprowadzi ją Piotr Baltroczyk..
Patroni medialni konkursu: Business Week, Radio PiN, Brief, Wirtualna Polska, WirtualneMedia.pl, Bankier czy Business Media.











