Boże Narodzenie w reklamie - 8 tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)

Choinka, święty Mikołaj, prezenty, śnieg, sanki... Boże Narodzenie nieodmiennie kojarzone jest z tymi symbolami, a reklamy w większości są wierne tej stylistyce. Są jednak spoty odchodzące od tego schematu. Oto osiem tegorocznych kampanii świątecznych innych niż wszystkie.

jj
jj
Udostępnij artykuł:
Boże Narodzenie w reklamie - 8  tegorocznych spotów bez Mikołaja (wideo)

John Lewis, kampania: Bear And The Hare

Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis słynie z tego, że corocznie z okazji świąt wypuszcza spot reklamowy, na którą czeka cała Wielka Brytania. Tym razem animowany film przedstawia parę przyjaciół - niedźwiedzia i zająca, z których ten drugi chce sprawić, by niedźwiedź, który z racji zimowego snu nie zaznał nigdy magii Świąt Bożego Narodzenia, w końcu jej doświadczył. W reklamie wykorzystano utwór „Somewhere Only We Know” wykonywany przez Lily Allen.

Kampanię stworzyła agencja adam&eveDDB.

KFC, kampania: The Taste That Unites

Już zeszłoroczny spot reklamowy marki był podszyty ironią.

W tym roku KFC konsekwentnie poszło za ciosem - film ukazujący szczęśliwych i wyluzowanych ludzi przy wigilijnym stole sugeruje, że Wigilię można celebrować w ulubiony, bo codzienny, sposób.

Za kreację odpowiada londyńska agencja BBH.

Marks Spencer, kampania: Believe In Magic & Sparkle

Po raz pierwszy w swej historii marka umieściła spot najpierw na YouTube, zanim pojawił się on w innych mediach. W filmie nawiązującym do historii Alicji z Krainy Czarów i Czarnoksiężnika Oz wystąpili Helena Bonham-Carter, Rosie Huntington-Whiteley i David Gandy.

Kreację stworzyła agencja RKCR/Y&R.

Bailyes, kampania: Nutcraker

Opera „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego stała się pretekstem do opowiedzenia historii rozgrywającej się w gronie baletmistrzów. W filmie udział wzięli Steven McRae, Thiago Soares i Iana Salenko z Baletu Królewskiego w Londynie. Za kreację odpowiada agencja BBH.

Spot pojawił się po raz pierwszy w brytyjskiej telewizji 16 listopada i nie była to data przypadkowa. Tego samego dnia odbyła się też bowiem premierowa emisja w telewizji filmu „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego, opowiadającego o rywalizacji dwóch baletnic.

 

NBA, kampania: JingleHoops

W zeszłym roku NBA z okazji świąt wypuściła spot, w którym koszykarze, dryblując piłką po parkiecie, wygrywali świąteczny utwór „Carol Of The Bells”. W tym roku postawiła na inny element muzyczny: rzucający za trzy punkty koszykarze wygrywają rytm piosenki „Jingle Bells”.

W spocie udział wzięli: Kevin Durnat (z drużyny Oklahoma City Thunder), Derrick Rose  (Chicago Bulls), James Harden (Houston Rockets), Steve Nash (Los Angeles Lakers) i Stephen Curry (Golden State Warriors). Za kreację odpowiada  Goodby, Silverstein & Partners.

Kmart, kampania: Show Your Joe

Inny przykład wykorzystania utworu „Jingle Bells”. Reklama, która budzi kontrowersje, ale dzięki temu o sklepie internetowym Kmart znów jest głośno.

Za kreację odpowiada Draft FCB.

Google Nexus 7, kampania: Far From Home

Spot opowiada historię mężczyzny pracującego na tankowcu, nie mogącego być w świąteczny czas razem ze swoją rodziną. Tablet Google  Nexus 7 ułatwia mu komunikację z najbliższymi. W reklamie wykorzystano utwór Slade „Made For What Matters” z 1974 roku.

Kreację stworzyła londyńska agencja Joint.

Sainsbury, kampania: Christmas In A Day

Wyróżnij się albo zgiń - to hasło najprawdopodobniej przyświecało twórcom tej reklamy. Prezentacja historii bazujących na opowiedzeniu losów tzw. zwykłych bohaterów i rezygnacja z zatrudnienia celebrytów, dały sieci marketów Sainsbury uznanie szczególnie w internecie - kampania jest trzecią pod względem oglądalności kampanią świąteczną (wyprzedzają ją tylko kreacje dla Marks & Spencer i Johna Lewisa).

Za kreację odpowiada agencja BBDO.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"