John Lewis, kampania: Bear And The Hare
Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis słynie z tego, że corocznie z okazji świąt wypuszcza spot reklamowy, na którą czeka cała Wielka Brytania. Tym razem animowany film przedstawia parę przyjaciół - niedźwiedzia i zająca, z których ten drugi chce sprawić, by niedźwiedź, który z racji zimowego snu nie zaznał nigdy magii Świąt Bożego Narodzenia, w końcu jej doświadczył. W reklamie wykorzystano utwór „Somewhere Only We Know” wykonywany przez Lily Allen.
Kampanię stworzyła agencja adam&eveDDB.
KFC, kampania: The Taste That Unites
Już zeszłoroczny spot reklamowy marki był podszyty ironią.
W tym roku KFC konsekwentnie poszło za ciosem - film ukazujący szczęśliwych i wyluzowanych ludzi przy wigilijnym stole sugeruje, że Wigilię można celebrować w ulubiony, bo codzienny, sposób.

Za kreację odpowiada londyńska agencja BBH.
Marks Spencer, kampania: Believe In Magic & Sparkle
Po raz pierwszy w swej historii marka umieściła spot najpierw na YouTube, zanim pojawił się on w innych mediach. W filmie nawiązującym do historii Alicji z Krainy Czarów i Czarnoksiężnika Oz wystąpili Helena Bonham-Carter, Rosie Huntington-Whiteley i David Gandy.
Kreację stworzyła agencja RKCR/Y&R.
Bailyes, kampania: Nutcraker
Opera „Dziadek do orzechów” Czajkowskiego stała się pretekstem do opowiedzenia historii rozgrywającej się w gronie baletmistrzów. W filmie udział wzięli Steven McRae, Thiago Soares i Iana Salenko z Baletu Królewskiego w Londynie. Za kreację odpowiada agencja BBH.
Spot pojawił się po raz pierwszy w brytyjskiej telewizji 16 listopada i nie była to data przypadkowa. Tego samego dnia odbyła się też bowiem premierowa emisja w telewizji filmu „Czarny łabędź” Darrena Aronofsky’ego, opowiadającego o rywalizacji dwóch baletnic.

NBA, kampania: JingleHoops
W zeszłym roku NBA z okazji świąt wypuściła spot, w którym koszykarze, dryblując piłką po parkiecie, wygrywali świąteczny utwór „Carol Of The Bells”. W tym roku postawiła na inny element muzyczny: rzucający za trzy punkty koszykarze wygrywają rytm piosenki „Jingle Bells”.
W spocie udział wzięli: Kevin Durnat (z drużyny Oklahoma City Thunder), Derrick Rose (Chicago Bulls), James Harden (Houston Rockets), Steve Nash (Los Angeles Lakers) i Stephen Curry (Golden State Warriors). Za kreację odpowiada Goodby, Silverstein & Partners.
Kmart, kampania: Show Your Joe
Inny przykład wykorzystania utworu „Jingle Bells”. Reklama, która budzi kontrowersje, ale dzięki temu o sklepie internetowym Kmart znów jest głośno.
Za kreację odpowiada Draft FCB.
Google Nexus 7, kampania: Far From Home

Spot opowiada historię mężczyzny pracującego na tankowcu, nie mogącego być w świąteczny czas razem ze swoją rodziną. Tablet Google Nexus 7 ułatwia mu komunikację z najbliższymi. W reklamie wykorzystano utwór Slade „Made For What Matters” z 1974 roku.
Kreację stworzyła londyńska agencja Joint.
Sainsbury, kampania: Christmas In A Day
Wyróżnij się albo zgiń - to hasło najprawdopodobniej przyświecało twórcom tej reklamy. Prezentacja historii bazujących na opowiedzeniu losów tzw. zwykłych bohaterów i rezygnacja z zatrudnienia celebrytów, dały sieci marketów Sainsbury uznanie szczególnie w internecie - kampania jest trzecią pod względem oglądalności kampanią świąteczną (wyprzedzają ją tylko kreacje dla Marks & Spencer i Johna Lewisa).
Za kreację odpowiada agencja BBDO.











