Brand24 dostanie 3,8 mln zł dotacji unijnej na rozwój sztucznej inteligencji

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 otrzyma 3,8 mln złotych z unijnych funduszy na wsparcie projektu związanego z zastosowaniem sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych. Rozwiązanie ma zostać wdrożone w 2023 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Brand24 jest polską firmą oferującą narzędzie do monitoringu marek w internecie. Według najnowszych informacji na koniec pierwszego kwartału 2021 r. z usług Brand24 korzystało 3610 klientów.

W tym okresie firma przyciągnęła do siebie 140 użytkowników netto. Oznacza to wzrost aktywnych użytkowników o 18 proc. rok do roku oraz 4 proc. w ujęciu kwartał do kwartału. Zgodnie z planem od 11 maja br. Brand24 ma być notowana na głównym parkiecie GPW.

3,8 mln zł na sztuczną inteligencję

W niedawnym wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, szef Brand24 opowiadał o kryzysie firmy związanym z blokadą na Facebooku, zapowiedział też że spółka wychodzi z impasu, chce teraz wzmocnić swoją wartość i skupić się na generowaniu zysków.

Jednym z elementów rozwoju Brand24 jest wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych związanych z działalnością firmy. Teraz poinformowano, że jeden z projektów spółki został zakwalifikowany do otrzymania 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na realizację i wdrożenie algorytmów sztucznej inteligencji służących analizie obecności marki w internecie. Całkowita wartość projektu wynosi ok. 6,4 mln zł, zgodnie z planem ma on zostać wdrożony do 2023 r. - Brand24 jest w trakcie transformacji produktowej, która zmienia podejście do monitoringu marki w sieci – wyjaśnia w komunikacie Piotr Wierzejewski, członek zarządu i CTO w Brand24. - Transformacja od narzędzia dostarczającego wzmianki internetowe w kierunku produktu zapewniającego interpretację  tego, co o marce napisane jest w sieci. Do zbudowania takiej technologii kluczem są: sprawny system indeksowania treści Internetowych, algorytmy sztucznej inteligencji działające na semantyce tekstu pisanego oraz dziedzinowa wiedza z zakresu monitoringu marki w sieci. Po 10 latach, mając już skuteczny mechanizm indeksowania Internetu i dogłębną wiedzę dziedzinową, wykonujemy kolejny krok -  budowę algorytmów potrafiących interpretować treści pojawiające się na temat marek naszych klientów.

Oprócz monitoringu mediów internetowych spółka oferuje rozszerzone analizy i raporty opracowywane na zamówienie klientów, którzy oczekują dostarczenia produktu bardziej zaawansowanego, który zawiera przetworzone już dane w postaci gotowych wniosków i rekomendacji. Według Brand24 pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.

- Zaplanowane na najbliższe lata prace badawcze będą dużym krokiem w rozwoju technologii Brand24. Problemy wielojęzykowej analizy tekstu, a także budowy modeli analizujących dane multimodalne są aktualnie jednym z najciekawszych i najbardziej rozwojowych kierunków badań nad sztuczną inteligencją i pozwolą nam rozbudować produkt w obszarach bardzo istotnych dla klientów Brand24 - zapewnia Krzysztof Rajda, szef działu badań i rozwoju w Brand24.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady