W ciągu ostatnich 12 miesięcy MRR spółki Brand24 wzrósł o 0,5 mln zł, czyli o 35 proc. w ujęciu rok do roku, do kwoty 1,85 mln zł (416 tys. dolarów).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brand24-podwoil-zysk-klienci-placa-40-proc-wiecej-niz-przed-rokiem ##
Brand24 podnosi ceny
Znaczny wzrost przychodów to głównie efekt rosnącego ARPU (średni przychód operacyjny na użytkownika subskrypcyjnego). W 4 kw. 2022 r. wyniósł on 483 zł (108 dolarów), wobec 352 zł w czwartym kwartale 2021.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/brand24-klienci-zysk-michal-sadowski ##
- Sprzedażowo koniec roku był dla nas dość udany, a listopad to najlepszy miesiąc sprzedaży w historii firmy. Nawet w tradycyjnie słabym grudniu była lepsza od spodziewanej. Black Friday również wypadł bardzo dobrze. Niestety rekordową sprzedaż ostudza podwyższony churn grudniowy, co wpłynęło na nieco wolniejszy wzrost MRR w Q4. Wraz z końcem 2022 r. obserwujemy podwyższony churn w większości firm pracujących w modelu subskrypcyjnym. – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że firma zamierza w tym rokukontynuować rozbudowę modeli cenowych. W styczniu o 24 proc. wzrosły ceny dla nowych klientów, co tłumaczy się wysoką inflacją.

- To element strategii przesuwania naszego portfolio w stronę większych klientów. Wzrosty cen wpływają oczywiście negatywnie na dynamikę klientów, ale naszym najważniejszym wskaźnikiem pozostaje MRR Growth - dodaje Michał Sadowski.
- Ten rok upłynie pod znakiem zwiększania konwersji na sprzedaż naszego głównego produktu oraz rozwoju kolejnych produktów takich jak aplikacja Brand Monitoring (we współpracy z Semrush) czy Insights24. Negatywne sygnały makroekonomiczne wskazują naturalnie, że w 2023 roku biznesy będą mieć więcej wyzwań niż w poprzednich latach. Obserwujemy niepewność i słabnącego dolara. Mimo trudnego otoczenia podtrzymujemy ambitne cele postawione przed zarządem w programie opcyjnym (MSOP) - deklaruje Michał Sadowski.











