Brand24 podwoił zysk, klienci płacą 40 proc. więcej niż przed rokiem

Zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 44,7 proc. do 5,8 mln zł miał 381,5 tys. zł zysku netto (wobec 208,5 tys. zł rok wcześniej). Średni przychód od klienta sięgnął 475 zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- W trzecim kwartale i w całym trwającym roku widać efekt dźwigni operacyjnej, wywołany konsekwentnym rozwojem głównego produktu, wdrażaniem nowych produktów i usług grupy Brand24 oraz kolejnymi zmianami w modelu cenowym przy utrzymaniu wysokiej dyscypliny kosztowej. Nowe źródła przychodów to przede wszystkim Insights24 (wcześniej Custom Reports), po drugie z produktu przygotowanego dla globalnego dostawcy rozwiązań wspierających marketing online - platformy Semrush - opisuje Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.

- Łącznie wygenerowaliśmy w tym roku ponad 270 tys. zł przychodów z nowych produktów. To dobry wynik, zważywszy że oba wystartowały w ostatnich kilkunastu miesiącach. Nasz plan to dojście do 1 mln przychodów z nowych produktów w ciągu pierwszych 3 lat od startu - zapowiada.

W czwartym kwartale ub.r. Brand24 zaczął wprowadzać nowy, droższy cennik, w oparciu o który rozlicza się już większość klientów firmy. W efekcie średni przychód od klienta (ARPU) poszedł w górę o ponad 40 proc. do 475 zł (108 dolarów).

- Jednocześnie ARPU tylko na nowych klientach urosło do poziomu 554 zł (126 dolarów), co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w porównaniu do okresu przed zmianą cennika oraz przestrzeń na dalsze wzrosty tego wskaźnika - opisano w sprawozdaniu spółki. Natomiast miesięczne powtarzalne przychody z abonamentów (MMR) wzrosły o 0,52 mln zł do 1,8 mln zł.

grafika

W trzech kwartałach br. przychody firmy poszły w górę z 10,96 do 15,82 mln zł, zysk EBITDA - z 2,42 do 4,69 mln zł, a zysk netto - z 356 tys. zł do 1,61 mln zł.

grafika

- W najbliższych kwartałach będziemy testować dalsze zmiany w cenniku, które mają z jednej strony przyciągnąć nowych użytkowników, a z drugiej w dłuższym horyzoncie zwiększyć MRR - zapowiada Michał Sadowski.

- Chcemy też rozwijać współpracę z zewnętrznymi firmami, które mogą stać się „dystrybutorami” naszych rozwiązań podobnie jak Semrush obecnie. Dodatkowo, w najbliższych miesiącach ruszy MVP kolejnego produktu grupy Brand24 skierowanego do specjalistów komunikacji online - wylicza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"