Brand24 wyszedł na plus. Wpływy 12 proc. w górę, średnio 330 zł od klienta

W pierwszej połowie br. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 12,2 proc. do 7,35 mln zł i wyniku netto z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku. Każdy klient spółki płaci średnio 330 zł, już 63 proc. jest z zagranicy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W samym drugim kwartale br. wpływy Brand24 wzrosły z 3,32 do 3,81 mln zł, zysk EBITDA - z 593 do 848 tys. zł, a wynik netto - ze 147 tys. zł straty do 122 tys. zł zysku.

Półroczny zysk EBITDA poszedł w górę z 854 tys. zł do 1,52 mln zł, wynik operacyjny - z 407 tys. zł straty do 418 tys. zł zysku, a wynik netto - z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku.

63 proc. klientów Brand24 z zagranicy

Na koniec czerwca br. z usług firmy korzystało 3 737 aktywnych klientów, o 127 więcej niż na koniec marca br. 63 proc. było z zagranicy (z ponad 120 krajów, m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Polski, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii), spółka zakłada, że ich udział będzie dalej rósł.

Średni przychód od klienta (ARPU) w drugim kwartale br. wyniósł 330 zł po nieznacznym wzroście, a wskaźnik MRR (łącznie miesięczne wpływy za abonamenty opłacane cyklicznie) na koniec czerwca sięgnął 1,23 mln zł.

- Wzrost ARPU i MRR to przede wszystkim efekt rosnącej sprzedaży zagranicznej, ale również pierwszych z wielu planowanych zmian w naszych cenach (zwyżkach cen) - wyjaśnia Michał Sadowski, współtwórca i prezes Brand24.

- W pierwszych dwóch kwartałach 2021 działo się naprawdę dużo. Uruchomiliśmy nową usługę Custom Reports, mobilną wersję panelu Brand24, nowe metryki pomagające w ocenie efektów działań marketingowych i PR. Do tego systematycznie pracujemy nad ulepszaniem konwersji z kont testowych  na płatnych klientów. Udało się znacząco podnieść konwersję, co cieszy szczególnie przy znacznie niższych niż jeszcze przed rokiem kosztach akwizycji - wylicza.

grafika

Brand24 z dotacją algorytmy AI

W maju br. Brand24 uzyskał 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na zastosowanie algorytmów AI (sztucznej inteligencji) do optymalizacji istniejących i opracowania nowych produktów.

- Automatyzacja procesów w naszym przypadku to naturalna droga do poprawy efektywności biznesu i zwiększenia jego skalowalności. Udostępnimy klientom więcej skutecznych i precyzyjnych narzędzi do syntezy danych, za które będziemy mogli pobierać dodatkowe wynagrodzenie na dużo lepszych parametrach rentowności, niż w przypadku monitoringu -  zapowiada Piotr Wierzejewski, członek zarządu i dyrektor technologiczny Brand24.

W pierwszej połowie maja firma przeniosła się na warszawskiej giełdzie z rynku bocznego na główny.

- Cieszymy się z obecności Brand24 na głównym parkiecie. Czeka nas jednak jeszcze sporo pracy, aby wejść ekstraklasy światowych biznesów SaaS. Szczęśliwie, motywacji nie brakuje zarówno nam, jak i załodze. Mamy pomysł, jak powiększać dynamicznie portfolio klientów Brand24 przy jednoczesnym wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów premium - podkreśla Michał Sadowski

W czwartek na koniec sesji przy kursie 24,50 zł kapitalizacja Brand24 wynosiła 52,9 mln zł. Spółka jest notowana na giełdzie od stycznia 2018 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"