Brand24 zdobywa 1,4 miliona złotych od Inovo. Firma jest warta 28 mln zł

Zajmujący się monitorowaniem internetu startup Brand24 oddał funduszowi Inovo 5 procent swoich udziałów za 1,4 miliona złotych. To zwiększa wycenę firmy do 28 milionów zł. - Środki zostaną przeznaczone na akwizycję nowych klientów wersji zagranicznej. Każda wydana tam złotówka daje 4 złote na przestrzeni roku - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Inovo jest funduszem VC inwestującym w innowacyjne startupy działające na polskim rynku. Obecnie w jego portfolio jest 11 młodych firm, m.in. Sotrender, MYLED i Sugester.pl. Teraz wśród nich znalazł się także Brand24 - startup zajmujący się monitorowaniem marek w internecie i mediach społecznościowych. Obecnie Brand24 śledzi na całym świecie 35 tys. marek i produktów dla blisko 1000. firm pochodzących z 35. krajów.

W ramach zawartej umowy Inovo przejmie 5 proc. udziałów Brand24 w zamian za 1,4 mln zł. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24 podkreśla, że ta inwestycja ma duże znaczenie dla dalszych perspektyw startupu.

- Dla Brand24 nowa inwestycja oznacza, że nie będziemy się rozwijać krokowo tak jak do tej pory, ale skokowo - zaznacza Michał Sadowski. - My w tej chwili nie bylibyśmy w stanie wydać w ciągu roku więcej niż milion. Spółka jest przyzwyczajona do autofinansowania. Nie ma struktur zdolnych do skonsumowania takich pieniędzy. Za te środki zwiększymy rozwój i stworzymy te struktury, które będą podwaliną dużej rundy planowanej na 2016 - 2017 rok – zapowiada Sadowski. Podkreśla jednocześnie, że pieniądze zainwestowane przez Inovo zostaną przeznaczone na ekspansję firmy za granicą, bowiem właśnie tam startup rozwija się obecnie najbardziej dynamicznie i jest coraz bardziej rozpoznawalny. Dowodem może być fakt, że Brand24 będzie współpracować z biurem Pierwszej Damy USA w kampanii promującej edukację. Jednocześnie Sadowski nie ukrywa, że Inovo nie było jedynym partnerem w rozmowach w sprawie finansowania.

- Poza Inovo rozmawialiśmy z pięcioma innymi podmiotami - warunki zarówno finansowe jak i poza finansowe były najlepsze i stąd decyzja - wyjaśnia nam szef Brand24. - Środki zostaną przeznaczone w 100 proc. na akwizycję nowych klientów wersji zagranicznej. Każda wydana tam złotówka daje 4 zł na przestrzeni roku.

Na pytanie o to, czy zdobyte pieniądze i planowany globalny rozwój będą oznaczać duży wzrost zatrudnienia w Brand24 Sadowski zastrzega, że nie planuje rekrutacyjnej ofensywy, ale bardziej wyważone działania.

- Obecnie pracuje u nas 35 osób. Nie będziemy jakoś gigantycznie zwiększać zatrudnienia, bo my na poczet tej aktualnej rundy zatrudniliśmy już ludzi wiedząc, że się z kimś dogadamy. Jednak jeszcze parę wakatów jest. W tej chwili najbardziej potrzebujemy marketerów - zdradza Sadowski. Nie widzi też przeszkód w tym, by Brand24 mógł stać się na rynku kolejnym jednorożcem wycenianym w przyszłości na 1 mld dol.

- Czy to możliwe? Jasne. Wystarczy wyobrazić sobie ile podmiotów na świecie chciałoby wiedzieć kto o nich mówi. To są dziesiątki milionów - podsumowuje krótko Sadowski. W odpowiedzi na pytanie o konkurencję w branży, w której działa Brand24 i tajemnicę sukcesu firmy jej szef wskazuje nie tyle na własne zalety, ile na niedostatki konkurentów.

- Konkurencja jest. Ale jest też zakładnikiem cen sprzed 10 lat i produktów o interfejsach, które były tworzone w podobnym okresie - podkreśla Sadowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"