Branża dóbr konsumpcyjnych z wielokanałową i cyfrowo zintegrowaną przyszłością

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych, chcąc wyprzedzić nadchodzące zmiany i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną, przekształcają się w pełni zintegrowane przedsiębiorstwa zdolne do reagowania na potrzeby klientów w obrębie wielu kanałów i na różnych etapach kontaktu z konsumentami - wynika z badania KPMG i The Consumer Goods Forum.

km
km
Udostępnij artykuł:

32% menedżerów reprezentujących branżę dóbr konsumpcyjnych do 2018 r. planuje rozwinąć swoje aktualne jedno-, wielo-, lub omni-kanałowe operacje detaliczne. W konsekwencji powstają całkowicie cyfrowo zintegrowane firmy – łączące w sobie nie tylko kanały sprzedaży, ale także produkcję, inwentarz, marketing, sprzedaż, płatność i dystrybucję. Jednocześnie 42% menedżerów twierdzi, że ich klienci, w szczególności wpływowe pokolenie Millenials, oczekują wielokanałowej i bezproblemowej sprzedaży.

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30% menedżerów twierdzi, że obecnie korzysta z usług analityków danych. Odsetek ten ma podwoić się w ciągu najbliższych dwóch lat.

Oczekuje się również, że wzrośnie wykorzystanie technik takich jak analiza predykcyjna (o 59%), analiza tzw. ścieżki klienta (o 54%) i sztuczna inteligencja (o 43%). Wśród pozostałych technologii analitycznych, których wzrost przewidywany jest przez kadrę zarządzającą z branży dóbr konsumpcyjnych, można wyróżnić systemy śledzenia w czasie rzeczywistym, modelowanie scenariuszy i testów warunków skrajnych oraz ukierunkowanie na skalę mikro.

Pomimo istotnych inwestycji w zaawansowane technologie analityczne, większość sprzedawców i producentów może nie przykładać należytej uwagi do podstawowych oczekiwań konsumentów. Ankietowani konsumenci jako dwa z trzech najważniejszych czynników branych pod uwagę przy wyborze marki lub sprzedawcy, wymieniają politykę zwrotów i różnorodność wariantów płatniczych. Kadra zarządzająca z branży dóbr konsumpcyjnych uważa jednak, że są to dwa najmniej istotne bodźce kierujące konsumentem. Najważniejsza wg konsumentów pozostaje niezmiennie konkurencyjna cena.

Ponad 75% kupujących wskazuje, że czołowym kryterium zakupowym jest przejrzyste i szczegółowe podanie informacji o produkcie. Tymczasem 42% menedżerów z branży uważa tę kwestię za ważną. Ponad połowa konsumentów ocenia, że czynniki środowiskowe i etyczne mają istotny wpływ na decyzje zakupowe. Jednocześnie kadra zarządzająca w branży dóbr konsumpcyjnych nie docenia roli tych czynników.

Raport pt. "Global Consumer Executive Top of Mind Survey 2016” powstał na podstawie badania przeprowadzonego w styczniu i lutym 2016 r. na zlecenie KPMG International i organizacji The Consumer Goods Forum. W czwartej edycji badania uczestniczyło 400 osób należących do ścisłego kierownictwa firm działających w branży spożywczej i sektorze dóbr konsumpcyjnych w 27 krajach. W tym roku po raz pierwszy badanie objęło dodatkowo 7100 konsumentów z 19 krajów, którzy wypełnili ankiety online.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji