W tym roku BRE Bank jako jedyna instytucja finansowa zdobył uznanie organizatorów i certyfikat „Organizacji uczącej się 2009”. Wyróżnienie, z rąk prezesa ZBP - Krzysztofa Pietraszkiewicza i prezesa WIB - Andrzeja Lecha, w imieniu BRE Banku odebrał Adam Stolarzewicz, dyrektor Biura Zasobów Ludzkich Bankowości Detalicznej BRE Banku.„Stale podkreślamy, że najważniejszym wyróżnikiem BRE Banku są jego ludzie - kompetentni, wrażliwi na problemy swojego otoczenia, aktywnie poszukujący najlepszych rozwiązań, zaangażowani i gotowi do przekraczania oczekiwań. Celem programów edukacyjnych przeznaczonych dla naszych pracowników jest budowanie silnej, dojrzałej kadry, kompetentnych liderów i profesjonalistów, którzy potrafią aktywnie wpływać na swoje otoczenie i zmieniać je” - mówi Artur Żurek, dyrektor Banku ds. zarządzania zasobami ludzkimi.Programy, które BRE przygotowuje dla swoich Pracowników pozwalają nie tylko zdobyć szeroką, interdyscyplinarną wiedzę z zakresu ekonomii, finansów i rachunkowości poszerzoną o zagadnienia dotyczące marketingu, kulturowych uwarunkowań biznesu, zarządzania procesowego i projektowego, ale także wzmacniają umiejętności „miękkie”, pracy w zespole, identyfikacji z firmą, wrażliwości na potrzeby klientów.Projekty te są częścią planów strategicznych Grupy BRE Banku, dotyczącą podnoszenia efektywności biznesowej oraz konkurencyjności organizacji na rynku finansowym. I to zostało docenione przez organizatora konkursu. Oceniając, brano pod uwagę następujące kryteria:

- strategiczne, długofalowe podejście do szkolenia i rozwoju pracowników, zgodne z przyjętą strategią biznesową i wynikającymi z niej potrzebami kompetencyjnymi pracowników
- profesjonalne podejście do analizy potrzeb szkoleniowych
- transparentność i potwierdzanie kwalifikacji pracowników: certyfikacje krajowe i zagraniczne
- analizę nakładów na szkolenie i rozwój pracowników, która przełożyła się na analizę efektywności inwestycji biznesowej
- partnerską współpracę z organizacjami szkoleniowymi.
„W każdej organizacji istnieją swego rodzaju pionierzy, ci, którzy mówiąc metaforycznie „przecierają szlak”. Tym trudniejszy, gdy i sama organizacja uczy się razem z nimi. Dzięki nim mądrzejsi jesteśmy o wspólne doświadczenia, wiemy, co wymaga poprawy, co było dobre i jest warte powtórzenia. W każdej organizacji są też ci, dla których pionierzy są wzorem do naśladowania, swego rodzaju wyznacznikiem jakości. Programy edukacyjne, niejako przy okazji, spełniają więc różnorodne role. Dlatego, w moim przekonaniu, żadna nowoczesna firma nie może zaniedbać tego obszaru swojej działalności” – dodaje Adam Stolarzewicz.












