Brooke i Ridge z „Mody na sukces” na festiwalu w Wenecji

W tym roku podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji czerwony dywan „pękał w szwach”. Na ściankach pozowali nie tylko najwybitniejsi artyści i obsady aktorskie prezentujące swoje filmy, ale także szerokie grono celebrytów. Przed premierą filmu „Kjaerlighet” fotoreporterzy sfotografowali Katherine Kelly Lang i Ronna Mossa, czyli popularną parę aktorską, którą w Polsce znamy z opery mydlanej „Moda na sukces”.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Brooke i Ridge z „Mody na sukces” na festiwalu w Wenecji
Ronn Moss, fot. screen z youtube / Rai

Mimo że Ronn Moss od jedenastu lat nie występuje już w „Modzie na sukces” (zastąpił go z powodzeniem Thorsten Kaye), to wciąż kojarzony jest przede wszystkim z rolą Ridge’a Forrestera, projektanta mody i playboya romansującego z wieloma kobietami. Moss ma już 73 lata i chętnie odcina się od swojej telewizyjnej roli, w minionych latach skupił się na działalności muzycznej.

Włosi kochają „Modę na sukces”
Ze względu na dużą popularność „Mody na sukces” we Włoszech, aktorzy z serialu mają tam status ulubionych celebrytów. Wielu z nich występowało we włoskiej edycji „Tańca z gwiazdami”, m.in. Katherine Kelly Lang i Don Diamont (grający Billa Spencera). Lang i Moss często odwiedzają włoskie programy śniadaniowe i są zapraszani do rozmaitych projektów telewizyjnych.

W miniony weekend pojawili się na czerwonym dywanie podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji przed pokazem filmu „Kjaerlighet”.

„Moda na sukces” to druga najchętniej oglądana opera mydlana w amerykańskiej telewizji, która trafiła do kilkudziesięciu stacji telewizyjnych na całym świecie. Serial zadebiutował 23 marca 1987 roku, a w Polsce dopiero w 1994 roku.

Popularność oper mydlanych

Dzisiaj pewnie trudno w to uwierzyć najmłodszym widzom, ale opera mydlana była niezwykle atrakcyjną rozrywką dla dorosłej widowni już od lat 20. ubiegłego wieku. Początkowo dostępna jako audycja radiowa, z czasem otrzymała swoje telewizyjne oblicze. Opera mydlana była świetnym pomysłem reklamowym. Jej pierwsze wersje stanowiły rozbudowaną reklamę pasty do zębów Pepsodent.

Audycja „Amos i Andy” opowiadała losy dwóch ciemnoskórych mężczyzn z Południa Stanów Zjednoczonych. Każdy odcinek stanowił odrębną całość, ale kończył się zawieszeniem akcji, czyli cliffhangerem tak, żeby słuchacz wrócił po więcej. Audycja emitowana była o godzinie 18.00, aby słuchacze zdążyli na odcinek po całym dniu pracy.

Medioznawca prof. Wiesław Godzic w swojej książce „Telewizja jako kultura” wskazywał, zgodnie z myślą brytyjskich kulturoznawców tj. John Fiske, że cechy opery mydlanej to przede wszystkim: brak narracyjnego zamknięcia, wielość postaci i wątków, akcja tocząca się poprzez dialog, rozgrywa się w domu albo pracy; kobiety mające atrakcyjne zawody, a mężczyźni są bohaterami o dużej wrażliwości, co stanowiło novum u zarania gatunku.

W Polsce „Moda na sukces” wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem widowni, o czym świadczy, chociażby skrupulatnie prowadzona i redagowana strona Uniwersum „Mody na sukces” – polska encyklopedia poświęcona tej operze mydlanej.

Polscy widzowie mogą oglądać „Modę na sukces” w serwisie Red Go i w ramówce Red Carpet TV.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska