Brytyjczycy żądają wycofania reklam Colgate

Brytyjski Urząd ds. Reklamy (ASA) zażądał wycofania fragmentu reklamy, w którym producent ogłasza, że pastę Colgate poleca 80 proc. dentystów.

gazeta.pl - kk
gazeta.pl - kk
Udostępnij artykuł:

Podała za portalem BBC.com, gazeta.pl.

Reklama past Colgate wzbudziła protest brytyjskiego Urzędu ds. ReklamyAgencja ASA wykryła, że w ankiecie, na którą powołuje się koncern, dentyści mogli wymienić więcej niż jedną markę pasty. Tymczasem na billboardach i w spotach reklamowych nie ma o tym ani słowa. Przeciwnie: producent chwali się, że lekarze polecają Colgate, a nie inne pasty. Śledztwo ASA wykazało, że dentyści wymieniali inną pastę niemal tak samo często, jak Colgate.

Według BBC, Urząd zaznaczył też, że koncern produkujący pastę nie miał pisemnych zgód ankietowanych na cytowanie wyników badań.

W odpowiedzi, firma Colgate-Palmolive oświadczyła, że do przeprowadzenia sondażu wynajęła specjalistyczną agencję, a uczestnicy wiedzieli, iż wyniki będą wykorzystane do celów komercyjnych. Mimo to, Urząd zdecydował o usunięciu spornego elementu z reklam pasty.

gazeta.pl - kk
Autor artykułu:
gazeta.pl - kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela