Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)

Brytyjski raper i gwiazdor TikToka Pat promuję Polskę i Piekary Śląskie w utworze „Tyskie”. Okazuje się, że muzyk zdecydował sam, bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską o wyborze marki do teledysku. - Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Kompania Piwowarska o utworze "Tyskie" Pata: "Przyglądamy się reakcjom w sieci" (wideo)

Pat, brytyjski raper urodzony w Piekarach Śląskich zaprezentował nowy utwór „Tyskie”. Opowiada w nim o różnicach kulturowych między Polską a Wielką Brytanią i o swojej własnej polsko-angielskiej tożsamości wieloletniego emigranta. W nostalgicznym teledysku nakręconym w Piekarach Śląskich Pat ukazuje bardzo charakterystyczne elementy współczesnej „polskości”.

Raper przechadza się po Piekarach Śląskich z puszką polskiego piwa w ręku - marki Tyskie, produkowanej przez Kompanię Piwowarską. Pokazuje polskie blokowiska, typowy sklepik osiedlowy czy wspólne oglądanie meczu przy piwie w koszulkach polskiej reprezentacji. To w tym otoczeniu, w Piekarach Śląskich Pat spędził pierwsze siedem lat życia. Żeby zrealizować klip raper udał się tam po raz pierwszy, odkąd wraz z rodziną przeprowadził się do Wielkiej Brytanii ponad dziesięć lat temu.

 

- Tyskie to utwór o kulturze, który pokazuje dwie strony mojej tożsamości - polską i angielską. Chciałem napisać numer, który odda to, jak się czułem w momencie pisania. To piosenka o głębokim myśleniu i wspominaniu przeszłości oraz patrzeniu w przyszłość. „Na ławeczce Tyskie piję” to tekst, który przedstawia polski stosunek do życia i jest o zagłębieniu się w swoje myśli, kontemplacji otoczenia i traktowaniu życia jako podróży – mówi Pat o utworze. Dodaje, że chciał wykorzystać tę piosenkę jako sposób na edukowanie ludzi o różnicach w życiu i kulturze między Polską a Wielką Brytanią, ponieważ czuje, że istnieje wiele nieporozumień na temat tego, jak wygląda życie w Polsce.

Pat pracuje nad swoją debiutancką EP-ką, która ma ukazać się jeszcze w tym roku.

Bo Tyskie jest kojarzone z Polską

Justyna Sztengreber, communications consultant, która wspiera rapera PR-owo w jego działalności przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że utwór został przygotowany przez muzyka bez żadnych konsultacji z Kompanią Piwowarską.

- Wybrał markę Tyskie jako element kultury polskiej rozpoznawalny również w Wielkiej Brytanii i kojarzony z Polską - zaznacza Justyna Sztengreber.

Informacje te potwierdza Kompania Piwowarska, właściciel marki Tyskie.

- Widzieliśmy teledysk Pata do utworu "Tyskie" i przyglądamy się w sieci reakcjom, które wywołuje. Cieszy nas, że chociaż stworzony bez naszego udziału, utwór jest kwintesencją platformy komunikacyjnej marki Tyskie - "Przejdźmy na TY". Śląskie korzenie rapera, nostalgiczny sposób pokazania Piekar Śląskich, wspólnego spędzania czasu, to również kontekst marki, która ma w Polsce długą historię i którą Polacy na emigracji darzą sentymentem. Tak jak internauci, trzymamy kciuki za pomyślny rozwój artystycznej kariery Pata i gratulujemy mu utworu, który może łączyć Polaków mieszkających w Polsce i poza nią, przywołując miłe wspomnienia i symbole rodzinnych stron - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Komańska, senior brand manager Tyskie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"