Burger King wsparł akcję charytatywną McDonald's w Argentynie (wideo)

Sieć fast food Burger King w Argentynie wsparł akcję charytatywną swojego głównego konkurenta - McDonald'sa. W tzw. „McHappy Day” odmawiał klientom sprzedaży Whoppera i odsyłał ich do konkurenta.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Burger King wsparł akcję charytatywną McDonald's w Argentynie (wideo)

Sieć McDonald's 10 listopada organizowała w Argentynie tzw. „McHappy Day”. Dochód ze sprzedaży wybranych burgerów tego dnia został przekazany dzieciom chorym na nowotwór.

Burger King postanowił wesprzeć akcję rywala. Tego dnia we wszystkich 107 restauracjach w Argentynie odmawiano klientom sprzedaży Whoppera. Każdy kto chciał zamówić tę kanapkę, był grzecznie proszony o to, by udał się do najbliższej restauracji McDonald's i kupił wybranego burgera właśnie tam. Klienci nie kryli zaskoczenia i zastanawiali się o co chodzi.

- To był niesamowity widok. Ludzie byli bardzo zaskoczeni zachowaniem pracowników naszych restauracji. Ale poważnie potraktowali zaproszenie. Niektórzy poszli do konkurencji, a pozostali wybrali po prostu inną niż Whopper kanapkę. Całą akcję ujawniliśmy dopiero pod koniec dnia - mówi Lucina Cabrejas, dyrektor marketingu Burger Kinga w Argentynie.

Oddział McDonald’s w Argentynie nie odniósł się w żaden sposób oficjalnie do działań podjętych przez Burger Kinga. Jak donoszą branżowe media, jedynie część pracowników McDonald's nieoficjalnie podziękowała pracownikom Burger Kinga za akcję i pogratulowali pomysłowości. Część z nich pochwaliła rywala na Twitterze.

Pomysł akcji powstał w agencji David z Buenos Aires.

McDonald’s podał, że w dniu McHappy Day sprzedał 73,4 tys. burgerów Big Mac więcej niż rok wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii