BuzzFeed przywrócił krytyczny tekst o kampanii Dove i przyznał się do błędu

Serwis BuzzFeed zdecydował się na usunięcie opublikowanego wcześniej artykułu krytykującego nową kampanię reklamową firmy Dove. Po zarzutach o to, że nie chce narażać się swojemu reklamodawcy, serwis przywrócił tekst. - Zawaliłem sprawę. Usunięcie artykułu było naruszeniem wszelkich naszych standardów - przyznał Ben Smith, redaktor naczelny BuzzFeed.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
BuzzFeed przywrócił krytyczny tekst o kampanii Dove i przyznał się do błędu

W ubiegłym tygodniu na łamach serwisu BuzzFeed pojawił się materiał autorstwa Arabelle Sicardi, który otwarcie krytykował nową kampanię reklamową firmy Dove.

W reklamie „Choose Beautiful” kobiety miały do wyboru dwa wejścia do jednego sklepu. Pierwsze wejście opatrzono napisem „Beautiful” (Piękna), na drugim umieszczono słowo „Average” (Przeciętna). W klipie pokazano odpowiedzi kobiet pytanych o to, dlaczego wybrały drzwi z określonym napisem.

Sicardi napisała w swoim tekście, że reklama Dove jest protekcjonalna i stawia wygląd zewnętrzny oraz urodę ponad innymi cechami, które mogą stanowić o wartości kobiet, takimi jak inteligencja czy zalety charakteru.

Materiał, opublikowany przez BuzzFeed w środę, w czwartek został usunięty. Zamiast tekstu pojawiła się krótka notatka wyjaśniająca, że artykuł nie był spójny z linią prowadzoną przez redakcję serwisu.

Po wycofaniu materiału o Dove w sieci pojawiły się artykuły (m.in. w serwisie Gawker) oraz komentarze internautów oskarżające szefostwo BuzzFeed o to, że tekst usunięto z obawy przed reakcją produkującego kosmetyki Dove koncernu Unilever, który mógłby zareagować wycofaniem swoich reklam z serwisu.

W odpowiedzi na krytykę w ubiegły piątek kontrowersyjny artykuł został przywrócony na łamy BuzzFeed. Jednocześnie Ben Smiths, redaktor naczelny witryny, w mailu skierowanym do pracowników przyznał, że usunięcie materiału było błędem. - Zawaliłem sprawę - przyznał Smiths. - Usunięcie artykułu było naruszeniem naszych standardów. Zareagowałem zbyt impulsywnie na osobistą opinię, która pojawiła się na naszych lamach, i popełniłem błąd -zaznaczył naczelny BuzzFeed. Jednocześnie zdecydowanie zaprotestował przeciwko sugestii, że usunięcie artykułu było związane z naciskami ze strony firmy Dove.

Sprawa usuniętego i przywróconego tekstu na temat reklamy Dove to w ostatnim okresie nie pierwszy przykład chwiejnej postawy redakcji BuzzFeedu na krytyczne materiały o działaniach i produktach konkretnych firm. Wcześniej serwis zdecydował się usunąć wpis autorstwa Toma Chiversa, który napisał, że znana gra „Monopoly” jest straszna i nikt nie powinien w nią grać. Następnie, na fali krytyki związanej z tekstem na temat Dove, wpis Chiversa został przywrócony z adnotacją, że poprzednie jego usunięcie odbyło się z naruszeniem obowiązujących w BuzzFeed standardów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"