W ubiegłym tygodniu na łamach serwisu BuzzFeed pojawił się materiał autorstwa Arabelle Sicardi, który otwarcie krytykował nową kampanię reklamową firmy Dove.
W reklamie „Choose Beautiful” kobiety miały do wyboru dwa wejścia do jednego sklepu. Pierwsze wejście opatrzono napisem „Beautiful” (Piękna), na drugim umieszczono słowo „Average” (Przeciętna). W klipie pokazano odpowiedzi kobiet pytanych o to, dlaczego wybrały drzwi z określonym napisem.

Sicardi napisała w swoim tekście, że reklama Dove jest protekcjonalna i stawia wygląd zewnętrzny oraz urodę ponad innymi cechami, które mogą stanowić o wartości kobiet, takimi jak inteligencja czy zalety charakteru.
Materiał, opublikowany przez BuzzFeed w środę, w czwartek został usunięty. Zamiast tekstu pojawiła się krótka notatka wyjaśniająca, że artykuł nie był spójny z linią prowadzoną przez redakcję serwisu.
Po wycofaniu materiału o Dove w sieci pojawiły się artykuły (m.in. w serwisie Gawker) oraz komentarze internautów oskarżające szefostwo BuzzFeed o to, że tekst usunięto z obawy przed reakcją produkującego kosmetyki Dove koncernu Unilever, który mógłby zareagować wycofaniem swoich reklam z serwisu.
W odpowiedzi na krytykę w ubiegły piątek kontrowersyjny artykuł został przywrócony na łamy BuzzFeed. Jednocześnie Ben Smiths, redaktor naczelny witryny, w mailu skierowanym do pracowników przyznał, że usunięcie materiału było błędem. - Zawaliłem sprawę - przyznał Smiths. - Usunięcie artykułu było naruszeniem naszych standardów. Zareagowałem zbyt impulsywnie na osobistą opinię, która pojawiła się na naszych lamach, i popełniłem błąd -zaznaczył naczelny BuzzFeed. Jednocześnie zdecydowanie zaprotestował przeciwko sugestii, że usunięcie artykułu było związane z naciskami ze strony firmy Dove.

Sprawa usuniętego i przywróconego tekstu na temat reklamy Dove to w ostatnim okresie nie pierwszy przykład chwiejnej postawy redakcji BuzzFeedu na krytyczne materiały o działaniach i produktach konkretnych firm. Wcześniej serwis zdecydował się usunąć wpis autorstwa Toma Chiversa, który napisał, że znana gra „Monopoly” jest straszna i nikt nie powinien w nią grać. Następnie, na fali krytyki związanej z tekstem na temat Dove, wpis Chiversa został przywrócony z adnotacją, że poprzednie jego usunięcie odbyło się z naruszeniem obowiązujących w BuzzFeed standardów.











