Call Center Poland i Brand24 rozpoczynają współpracę

Call Center Poland i Brand24 rozpoczynają współpracę w zakresie monitoringu marki i obsługi klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W wrześniu ubiegłego roku  Call Center Poland wprowadziła do oferty nowatorską na polskim rynku usługę: Social Media Customer Service, czyli obsługę klientów firm na stronach serwisów społecznościowych, jak np. na FB. Jednak do tej pory firma korzystała z mało efektywnych narzędzi monitoringu  zachowań klientów,  marek i produktów w Internecie.

„ Już prawie 3 lata temu zaczęliśmy się przyglądać mediom społecznościowym jako kanałowi kontaktu z klientem – mówi Katarzyna Swatowska, dyrektor Marketingu i PR Call Center Poland – zastanawialiśmy się, jak na przykład rosnące zainteresowanie   portalami  społecznościowymi  wpłynie na relacje klientów z firmami. Szukaliśmy możliwości wykorzystania call center w obsłudze użytkowników Facebooka. I w ten sposób powstała usługa polegająca w praktyce na przeniesieniu infolinii czy help-desku na Facebook.  Na zadawane tam na funpage pytania klientów mogą odpowiadać konsultanci call center – jak przez telefon. Inną opcją jest kierowanie pytań i reklamacji z call center do komórki odpowiedzialnej za zarządzanie funpage firm.

Jednak z czasem powstała potrzeba regularnego monitorowania nie tylko Facebooka ale i innych mediów społecznych i jak najszybszej reakcji na  wszelkie zapytania czy reklamacje. Firma poszukiwała narzędzia, które by w czasie rzeczywistym monitorowało media i umożliwiło szybka reakcję marketerów czy call center. I tak nawiązano współpracę z Brand24.

Jak ważna jest szybka reakcja pokazuje przypadek z Wielkiej Brytanii. Z   przeprowadzonych  tam przez Internet YouGov dla Interactive Intelligence badań wynika, że coraz większa liczba ludności Wielkiej Brytanii wykorzystuje media społeczne do wyrażania swoich opinii na temat marek i firm. Badanie zostało przeprowadzone w celu określenia, w jaki sposób  konsumenci korzystają lub zamierzają korzystać z social media w celu kontaktu z firmą. Co ciekawe, większość ankietowanych (61%) odpowiedziała, że jeśli otrzymywałaby szybko odpowiedź poprzez social media, zrezygnowałaby z tradycyjnych metod kontaktu.

Niestety wyniki pokazują również, że firmy bardzo powoli reagują na bezpośrednie negatywne komentarze zamieszczone na portalach społecznościowych. Prawie połowa (49%) respondentów, którzy skierowali skargę do firmy za pomocą mediów społecznościowych nigdy nie otrzymała odpowiedzi od firmy lub czekała dłużej niż 48 godzin na odpowiedź.

Obecnie, dzięki współpracy z Brand24 została wprowadzona aplikacja, które spełnia potrzeby call center w tym obszarze.  Brand24 to narzędzie, którego głównym zadaniem jest błyskawiczne wychwytywanie wszelkiego typu dyskusji, reklamacji, czy uwag związanych z wybraną marką / produktem. Narzędzie daje możliwość obsługi klientów skupionych w ramach platform społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Blip, ale również na wszelkiego typu forach dyskusyjnych czy blogach.

Aplikacja to także źródło analiz i raportów dających kompleksową wiedzę na temat klientów. Narzędzie pozwala na obserwację ich zachowań, opinii, a także związanych z nimi trendów.

„Naszym celem jest stworzenie nowego kanału komunikacji z klientami, którego wykorzystanie pozwoli m.in. na wsparcie sprzedaży, a także wzmocnienie pozytywnego wizerunku wybranej marki, produktu bądź usługi.” – mówi Michał Sadowski, twórca Brand24.

*************

Call Center Poland SA - lider rynku usług i rozwiązań w zakresie outsourcingu procesów biznesowych (BPO) wykorzystujących narzędzia call/contact center. Największa w Polsce firma oferująca profesjonalne usługi call center: telefonicznego wsparcia działów obsługi klienta, sprzedaży i marketingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"