Canal+ z większymi przychodami i liczbą abonentów. Mniej subskrybentów na rynku francuskim

W 2019 roku koncern Vivendi, właściciel Grupy Canal+ zanotował wzrost przychodów o 14,1 proc., a zysk netto zwiększył się do kwoty ponad 1,74 mld euro. W ciągu roku platforma Canal+ zanotowała w sumie wzrost abonentów o ponad 3 mln, głównie na rynkach międzynarodowych. W sprawozdaniu po raz kolejny nie podano szczegółowych wyników dotyczących polskiej Platformy Canal+.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Canal+ z większymi przychodami i liczbą abonentów. Mniej subskrybentów na rynku francuskim

Francuski koncern Vivendi podał wyniki finansowe dotyczące całego 2019 r. W sprawozdaniu uwzględniono przejęcie przez Vivendi w maju ub.r. operatora M7 Group z Luksemburga. Należy do niego m.in. platforma satelitarna Skylink, działająca na rynkach czeskim i słowackim.

Vivendi: Przychody i zysk w górę

W 2019 r. Vivendi zanotował łączne przychody w wysokości 15,898 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 14,1 proc. Największe przychody (7,159 mld euro, w górę o 18,9 proc.) wygenerowała dla Vivendi Universal Music Group, z kolei Grupa Canal+ była odpowiedzialna za 5,268 mld euro przychodów po wzroście o 2 proc.

grafika

W 2019 r. Vivendi osiągnęło skorygowany zysk netto w wysokości 1,741 mld euro. Ten wynik jest wyższy o 50,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018.

grafika

Canal+: Liczba abonentów w górę

W 2019 r. należąca do Vivendi Grupa Canal+ zwiększyła liczbę abonentów w sumie o 3,103 mln osiągając poziom 20,291 mln odbiorców. Na rynkach międzynarodowych nastąpił wzrost o 3,298 mln subskrybentów (do 11,875 mln), z kolei we Francji odnotowano spadek o 195 tys. abonentów.

W rocznym sprawozdaniu finansowym Vivendi nie uwzględniono po raz kolejny szczegółowych danych na temat polskiej Platformy Canal+, która została stworzona jako marka we wrześniu ub.r. zastępując nc+. Podobnie było przy podawaniu wyników kwartalnych jesienią 2019 r.

Vivendi podaje jedynie, że w Europie liczba subskrybentów Canal+ wzrosła o 50 tys. do poziomu 2,794 mln z wyłączeniem użytkowników M7 Group. Liczba użytkowników tego drugiego operatora na obszarze krajów Beneluksu i Europy Środkowej wynosiła na koniec 2019 r. 2,258 mln.

grafika

Disney+ tylko na Canal+, znika Disney Cinema

Roczne wyniki Grupy Canal+ potwierdzają, że nadawca ten konsekwentnie traci odbiorców na swoim macierzystym francuskim rynku. Powodem jest m.in. rosnąca konkurencja ze strony platform VoD, takich jak Netflix.

Z tego powodu Canal+ stara się odrabiać straty, a jednym z takich działań jest umowa zawarta z serwisem Disney+. Zgodnie z nią platforma Canal+ będzie we Francji jedynym operatorem telewizyjnym mającym w swojej ofercie dostęp do Disney+. Serwis ma się pojawić na tamtejszym rynku pod koniec marca 2020 r.

Teraz Disney zapowiedział z kolei, że w związku ze startem Disney+ we Francji i umową zawartą z Canal+ zamierza zlikwidować platformę Disney Cinema, która oferuje w tym kraju dostęp do oryginalnych produkcji Disneya. Zamknięcie serwisu jest planowane w ciągu kilku nadchodzących tygodni.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"