McCann New York z pomnikiem nieustraszonej dziewczyny triumfuje w Cannes Lions 2017 (wszystkie Grand Prix)

Kampania „Fearless Girl” przygotowana przez agencję McCann z Nowego Jorku dla State Street Global Advisors zdobyła cztery Grand Prix i kilkanaście Lwów na tegorocznym festiwalu reklamowym w Cannes. Przedstawiamy wszystkie projekty nagrodzone Grand Prix.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
McCann New York z pomnikiem nieustraszonej dziewczyny triumfuje w Cannes Lions 2017 (wszystkie Grand Prix)

Jurorzy Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions przyznali w tym roku łącznie 40 nagród Grand Prix w 25 kategoriach.

Kampania „Fearless Girl” przygotowana przez agencję McCann z Nowego Jorku dla State Street Global Advisors zdobyła cztery Grand Prix (w tym najważniejsze Tytanowe Lwy przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe), dziesięć złotych statuetek, trzy srebrne i jednego brązowe Lwa.

W kampanii „Fearless Girl”  - w Międzynarodowy Dzień Kobiet - na Wall Street stanął wykonany z brązu posąg dziewczynki. Rzeźba autorstwa Kristen Visbal miała promować przygotowywany przez State Street Global Advisors indeks, na którym znajdują się firmy o największym udziale kobiet wśród kadry zarządzającej. Kampania wzbudziła wiele kontrowersji, a pomysłodawcom zarzucono niepotrzebne wykorzystywanie feministycznych idei do celów marketingowych.

Druga kampania, która zebrała najwyższe laury, to przygotowana przez agencję 180 L.A. akcja "Boost Your Voice". Nagrodzono ją Grand Prix za kampanię zintegrowaną - dostała też Tytanowe Lwy (ex aequo z „Nieustraszoną dziewczynką”).

Najwięcej, bo 11 spośród nich wręczono w kategorii Outdoor (z tego 10 zdobył Twitter). Po trzy Grand Prix przyznano w kategoriach Radio, Cyber oraz Print&Publishing. W pozostałych kategoriach wręczono po jednym Grand Prix, jedynie w kategorii Pharma żaden ze zgłoszonych projektów nie zasłużył zdaniem jurorów na taką nagrodę.

Nagrody dla Polaków

Kilka nagród na festiwalu zdobyły agencje z Polski. FCB Warsaw otrzymała Srebrnego Lwa w kategorii Lions Health i Brązowego Lwa w kategorii Radio za projekt „Smart bell” dla AXA Polska. Agencjom 2012, Papaya Films i Sztengreber przyznano Brązowego Lwa w kategorii PR za akcję „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat, a agencja Bardzo dostała taką nagrodę w kategrii Entertainment za reklamę „English for beginners” dla Allegro.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/konkursowy-knebel-samobojczym-ruchem-publicis-groupe-mentalnosc-excela-uciekna-kreatywni ##

WPP, BBDO Worldwide, Clemenger BBDO, Droga 5 ze specjalnymi nagrodami Cannes Lions 2017

Firma WPP otrzymała tytuł Holdingu Reklamowego Roku. Została nim uhonorowana po raz siódmy. Nagrodę tę jury festiwalu przyznaje holdingowi, który otrzymał (za pośrednictwem należących do niego agencji) najwyższą liczbę punktów za nominacje i nagrody otrzymane w tegorocznym konkursie.

Siecią reklamową roku została BBDO Worldwide – po raz szósty. Zdobyła 144 nagrody w 24 kategoriach. Z kolei należąca do niej agencja Clemenger BBDO z Melbourne została uhonorowana tytułem Agencji Reklamowej Roku, mając w tym roku na koncie 56 Lwów.

David Droga, założyciel i creative director agencji Droga5 odebrał natomiast nagrodę Lion of St. Mark. Uhonorowano go za ok. 70 Złotych Lwów, jakie zdobył w swojej dotychczasowej zawodowej karierze (w tym 16 Grand Prix i Titanium Lions).
Kreatywnym Marketerem Roku jest w tym roku Burger King

Wszystkie nagrody Grand Prix na festiwalu Cannes Lions 2017

Titanium Lions

„Fearless Girl”
State Street Global Advisors
McCann Nowy Jork


Creative Effectiveness

„Van Gogh's Bedrooms: Let Yourself In”
Art Institute Of Chicago
Leo Burnett Chicago


Film

„We are the superhumans”
Channel 4
4Creative


Digital Craft

„Real-Time Virtual Reality Experience For Bjork's Notget”
Bjork
Analog, Wielka Brytania

Integrated

„Boost Your Voice”
Boost Mobile
180 LA, USA


Film Craft

„The Blaze- Territory”
The Blaze (Musician)
Iconoclast, USA

Outdoor

„Cannabis”, „Gloria Steinem&dorothy Pitman Hughes”, „Guns”, „Muhammad Ali”, „Putin”, „Sonogram”, „Prince”, „Saturday Night Live”, „Hand Up”, „Eyes: Hillary Clinton&Donald Trump”

Twitter
Twitter, USA

grafika







7
8

„Fearless Girl”
State Street Global Advisors
McCann Nowy Jork

Radio

„Repeat the punchline”
KFC
Ogilvy&Mather, Południowa Afryka

„Long Red Thin Shape”
KFC
Ogilvy&Mather, Południowa Afryka

„No One Cheerses”
KFC
Ogilvy&Mather, Południowa Afryka

Product Design

„Payphone Bank”
Tigo-Une
Grey Kolumbia


Cyber

„Aland Index/Baltic Sea Project”
The Bank of Aland
RBK Communication Szwecja

„Meet Graham”
Transport Accident Commission Victoria
Celemenger BBDO, Melbourne

„Did you mean mailchamp?”
Mailchamp
Droga5, USA


Direct

„Google Home of the Whooper”
Burger King
David, USA


Glass Lion

„Fearless Girl”
State Street Global Advisors
McCann Nowy Jork


Media

„Innovating Saving”
Jet.com
R/GA USA


PR

„Fearless Girl”
State Street Global Advisors
McCann Nowy Jork


Promo&Activation

„Boost Your Voice”
Boost Mobile
180 LA, USA


Design

„The Unusual Football Field”
AP (Thailand) Public Company Ltd
AP Thailand, Tajlandia


Mobile

„The Family Way”
Recruit Lifestyle Co., Ltd.
Dentsu Y&R, Japonia

Print&Publishing

„Oregon”
Burger King
David, USA

grafika

„Pensylvannia”
Burger King
David, USA

grafika

„Aviano”
Burger King
David, USA

grafika


Lions Innovation

Creative Data

„Care Counts”
Whirlpool
DigitasLbi, USA


Innovation

„The Humanium Metal Initiative”
IM Swedish Development Partner
Akestam Holst, Szwecja


Lions Health

Health&Wellness

„Meet Graham”
Transport Accident Commission Victoria
Clemenger BBDO, Melbourne

Grand Prix For Good

„Immunity Charm”
Ministerstwo Zdrowia Afganistanu
McCann Health, Indie


Lions Entertainment

Entertainment

„Beyond Money”
Santander Bank
MRM/McCann Hiszpania

Entertainment For Music

„Original Is Never Finished”
Adidas Originals
Johannes Leonardo, USA

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online