RECMA dwa razy do roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych na świecie. Obecnie prezentuje wyniki 11 edycji rankingu „Network Diagnostic - Qualitative Evaluations”. Są one jakościową oceną konkurencyjności agencji na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
W rankingu globalnym pierwsze miejsce zajmuje w tym roku sieć Carat, która łącznie zebrała 1949 punktów. Tuż za nią plasuje się Mediacom z 1864 punktami, a trzecie miejsce należy do MEC, który ma 1693 punkty.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mediacom-przed-mec-i-starcomem-w-rankingu-domow-mediowych-w-polsce-groupm-na-czele-holdingow-top-24 ##

W rankingu lokalnym, dotyczącym polskiego rynku i obejmującym 18 domów mediowych, pierwsze miejsce zajął Mediacom z 18 punktami. Druga lokata należy do MEC z 17 punktami, a trzecie miejsce na podium przypadło ZenithOptimedia Group, który zebrał 16 punktów.
RECMA bada 650 agencji mediowych (w tym 16 globalnych sieci mediowych) w 42 krajach. Ocena przygotowywana jest na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej. Przy ocenie brane pod uwagę jest, w zależności od rynku, od 16 do 19 kryteriów - są to m.in. liczba straconych i pozyskanych budżetów, dynamika wzrostu oraz zaangażowanie w prace dla klientów.











