Poprzednio obsługą mediową marki Opel przez wiele lat zajmował się dom mediowy Carat (Dentsu Aegis Network Polska). Było tak w okresie, gdy jej właścicielem był koncern General Motors. Wiosną br. GM sprzedał francuskiej Grupie PSA (do której należą też marki Peugeot i Citroen) firmę Opel oraz brytyjską markę Vauxhall.
Koncern PSA latem br. rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrał w nim do współpracy MediaCom. Do tego czasu planowaniem i zakupem mediów dla tego marketera zajmowały się różne agencje - Havas - m.in. we Francji, Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, a OMD w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech. W Polsce za obsługę mediową Peugeota odpowiadał Media Direction OMD.
Latem koncern PSA nie zdecydował się powierzyć MediaComowi obsługi mediowej Opla, bo nie sfinalizowano jeszcze przejęcia tej marki. Dopiero wczesną jesienią PSA przeprowadził wewnętrzną procedurę wyboru agencji mediowej do obsługi Opla w Europie. Koncern zdecydował się powierzyć budżet tej marki właśnie agencji Mediacom.












