Carrefour planuje wprowadzić tzw. „cichą godzinę” z myślą o klientach z autyzmem

Sieć marketów Carrefour rozważa wprowadzenie w swoich sklepach tzw. cichej godziny, najpierw w Hiszpanii. Rozwiązanie to miałoby sprawić, by osoby z autyzmem czuły się w sklepie bezpieczniej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W trakcie tzw. cichej godziny miałyby zostać ograniczone agresywne bodźce sensoryczne, czyli głośne dźwięki, jasne światło itp., które u osób z autyzmem powodują dyskomfort. W tym czasie w markecie nie będzie emitowana muzyka ani reklamy, ekrany cyfrowe będą wyłączone, a większość świateł zostanie przyciemnionych lub wyłączonych. Dodatkowo w ciągu tej godziny mają być również wyłączone sygnały dźwiękowe przy kasach. Rozwiązanie to ma ułatwić zakupy osobom z autyzmem oraz rodzicom opiekującym się autystycznymi dziećmi.

Rozwiązanie takie wprowadziła jesienią ub.r. do swoich sklepów australijska sieć Coles. W 68 sklepach sieci w każdy wtorek pomiędzy 10:30 a 11:30. wyłączane są wszelkie komunikaty reklamowe, ściszane kasy i skanery, a personel sklepu zaprzestaje wykonywania wszelkich hałaśliwych czynności, zaś światła na sali sprzedaży zostają przyciemnione o 50 proc.

Z kolei wiosną br. „ciche godziny” wprowadził Lidl w Irlandii – obowiązują w każdy wtorek od 18 do 20. Od lipca rozwiązanie to stosuje też sieć Morrisons w Wielkiej Brytanii – w każdym z 439 sklepów, w soboty między godzinami 9 a 10.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele