Carrefour Polska partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Carrefour Polska dołączył do grona firm partnerskich Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Członkostwo w FOB to kolejny etap wdrażania zasad odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju w jednej z największych sieci handlowych w Polsce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, lidera wielkiej dystrybucji w Europie. Skala działalności Grupy Carrefour przekłada się na ogromny wpływ ekonomiczny, środowiskowy i społeczny. Jako firma odpowiedzialna i świadoma swojego oddziaływania, Grupa Carrefour stworzyła Strategię Rozwoju Zrównoważonego, która stanowi nieodłączny element strategii biznesowej. Carrefour Polska podejmuje szereg zobowiązań na rzecz rozwoju zrównoważonego wpisujących się w wytyczne Grupy Carrefour. 

Społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwój w Carrefour Polska to działania w trzech kluczowych obszarach: rozwoju gospodarczego, ochrony środowiska i rozwoju społecznego. CSR w Carrefour Polska jest postrzegany kompleksowo, a realizowane inicjatywy kierowane są do różnych grup interesariuszy – pracowników, klientów, partnerów biznesowych, dostawców, społeczności lokalnych i organizacji reprezentujących środowisko naturalne.

Cieszy nas, że znaleźliśmy się w doborowym gronie firm, które tak jak Carrefour Polska, wdrażają zasady CSR w codziennej działalności - przyjęcie do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu to dla Carrefour Polska nie tylko wyróżnienie, ale również możliwość wymiany doświadczeń z innymi liderami CSR na polskim rynku. Carrefour Polska realizuje szereg inicjatyw z zakresu zrównoważonego rozwoju. W tym roku szczególnie skupiamy się na przeciwdziałaniu marnotrawstwu poprzez działania podjęte w obszarze zarządzania operacjami, a także poprzez edukację klientów. – mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR w Carrefour Polska.

W realizacji projektów z zakresu społecznej odpowiedzialności wspierają Carrefour Polska organizacje społeczne takie, jak Caritas Polska, Platforma Integracji Osób Niepełnosprawnych PION, czy Stowarzyszenie „Niepełnosprawni dla Środowiska EKON”. Część projektów realizowana jest z grantów międzynarodowej Fondation Carrefour.

Bardzo cieszymy się, że grono przystępujących do Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu powiększa się o firmę Carrefour Polska. Przyjmując firmę do grona Partnerów opieramy się na pozytywnych przykładach praktyk biznesowych. Bierzemy także pod uwagę chęć i gotowość firmy do wprowadzania zasad odpowiedzialnego biznesu w jej codziennym działaniu a zarazem do rozwoju tego tematu w Polsce. – mówi Mirella Panek – Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W tegorocznym Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki” zamieszczono aż trzy praktyki Carrefour Polska:

  • „Zatrudnienie wspierane – innowacyjna forma aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych” (obszar wg ISO 26 000: prawa człowieka);
  • „Warsztaty edukacyjne dla przedsiębiorców” (obszar wg ISO 26 000: uczciwe praktyki operacyjne);
  • „Dożywianie z Carrefour” (obszar wg ISO 26 000: zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej).

Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki” jest dostępny w wersji elektronicznej pod adresem: http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/praktyka-csr/dobre-praktyki/raporty/raport-2012/raport-2012---do-pobrania.html

Więcej informacji na temat społecznej odpowiedzialności w Carrefour Polska znajduje się na stronie carrefour.pl w zakładce Odpowiedzialność Społeczna w Carrefour.

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów