Carrefour zwolni w Polsce 400 osób

Sieć francuskich supermarketów Carrefour zapowiedziała zwolnienia grupowe w ramach "upraszczania swojej organizacji". W Polsce zwolnienia grupowe będą dotyczyły 3 proc. pracowników, a więc 400 osób.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:

Jak we wtorek poinformował Carreofour na swojej stronie internetowej, firma jest na półmetku realizacji globalnego planu strategicznego “Carrefour 2022”, a realizowany obecnie etap obejmuje uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy, a także dostosowanie i rozwój nowych kompetencji pracowników.

Carrefour, chcąc przyspieszyć proces decyzyjny w interakcji z klientami, spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach, którzy staną się "lokalnymi ambasadorami transformacji żywieniowej Carrefour w Polsce" oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach, aby bardziej elastycznie odpowiadać na potrzeby klientów i budować z nimi bliższe relacje.

Planowane zmiany dotkną wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Przewidywane jest zwolnienie około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu i dyrektor operacyjny Carrefour Polska. - Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce. Tylko zadowoleni i powracający do nas na zakupy klienci zagwarantują stabilny rozwój naszej firmy w Polsce - dodaje Ouaibi.

Strategia "Carrefour 2022"

Plan strategiczny „Carrefour 2022", ogłoszony na początku 2018 roku, ma na celu przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy. W ciągu ostatnich dwóch lat działania, Carrefour zrealizował w Polsce szereg projektów w ramach tej strategii, m.in. konkretne działania w ramach transformacji żywieniowej Act for Food, zachęcające Polaków do dokonywania zdrowych wyborów żywieniowych, omnikanałowe rozwiązania umożliwiające klientom wygodne zakupy w dowolnym czasie i miejscu, w tym nowe formaty sklepów stacjonarnych, jak Carrefour BIO, Supeco, samoobsługowy 7/24 czy innowacyjne rozwiązania z obszaru e-commerce czy usług okołozakupowych.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tys. GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach i obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie. W 2019 roku firma wygenerowała sprzedaż w wysokości 80,7 mld euro. Grupa liczy ponad 325 tys. pracowników.

Przychody Carrefour w Polsce w drugim kwartale br. wyniosły 479 mln euro (razem z VAT). Sprzedaż porównywalna (like-for-like, LfL) była o 4,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2019.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów