Haitong Bank rekomenduje kupno akcji CCC, sprzedaj dla LPP

Analitycy Haitong Banku wydali rekomendacje dla spółek CCC i LPP. Podwyższyli rekomendację dla CCC z "neutralnie" do "kupuj" i cenę docelową akcji ze 189,5 zł do 263,7 zł. W przypadku LPP utrzymali rekomendację "sprzedaj" i podnieśli cenę docelową akcji z 4,888 zł do 6,030 zł.

km
km
Udostępnij artykuł:

Aktualizacja rekomendacji dla CCC wynika z podwyższenia przez Haitong Bank prognoz EBITDA spółki na lata 2017/18/19 za sprawą wyższego niż zakładano wzrostu organicznego CCC i eobuwie.pl. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz Haitong Bank, dopracowanie przez CCC koncepcji sklepowej, skuteczna kampania wizerunkowa i korzystna sytuacja makroekonomiczna w połączeniu z agresywną rozbudową powierzchni sklepowej pozwalają spółce osiągać wysoką dynamikę wzrostu. Wygląda na to, że spółka koncentruje się obecnie na zwiększeniu udziału w rynku, szczególnie w Polsce, co może tymczasowo skutkować obniżeniem marży brutto. Księżopolski uważa jednak, że batalię o udział w rynku warto prowadzić. Jeżeli CCC, zgodnie z przewidywaniami Haitong Bank, jeszcze bardziej umocni swoją dominującą pozycję w Polsce (22,5 proc. w 2016 r.), a konkurencja osłabnie, to marże powinno udać się odbudować. Co więcej, CCC dzięki skali swojego biznesu oraz połączeniu produkcji własnej i azjatyckiej jest w stanie dobrze kontrolować koszty produkcji.

Dodatkowo CCC rozpoczęła ostatnio wewnętrzną restrukturyzację, której celem jest optymalizacja sprzedaży i zwiększenie efektywności kosztowej. Według Haitong Bank, rynek obecnie nie docenia znaczenia tych działań. Biorąc pod uwagę powyższe, zdaniem Księżopolskiego, długoterminowe fundamenty CCC są atrakcyjne. Wysokie mnożniki (na lata 2017/18 współczynnik EV/EBITDA wynosi 17,8-/13,3-krotność, a atrakcyjności akcji spółki 27,8/20,2-krotność) wydają się usprawiedliwione. Od początku roku tradycyjny biznes sklepowy CCC wzrósł o 25 proc. (podczas gdy powierzchnia sklepowa zwiększyła się o ok. 22 proc.), a segment e-commerce podskoczył od początku roku o 125 proc. i stanowi 14 proc. łącznej sprzedaży (wobec 8 proc. rok temu).

Haitong Bank podniósł prognozę EBITDA spółki LPP na lata 2017/18/19 o 3/12/8 proc. Podwyższenie ceny akcji i prognoz EBITDA wynika z wyraźnego odbicia marży brutto, wewnętrznej restrukturyzacji i korzystnego kursu USD/PLN. Analitycy utrzymali jednak rekomendację "sprzedaj", ponieważ uważają, że cała wewnętrzna restrukturyzacja dokonana przez LPP w ostatnich dwóch latach jest już z nawiązką uwzględniana w cenach. LPP planuje zbudować w najbliższych 2-3 latach cztery biurowce i nowe centra dystrybucyjne, przeznaczając łącznie na ten cel ok. 600 mln zł. W ciągu najbliższych 2-3 lat może również wydawać ok. 250-300 mln zł rocznie na zwiększenie powierzchni sklepowej. Monetyzacja tych ruchów jednak nie jest taka oczywista – obecny poziom nasycenia sklepami LPP grozi kanibalizacją, a konkurencja w segmencie popularnych ubrań jest wciąż silna. Haitong Bank ostrożnie podchodzi również do perspektywy dalszego wzrostu marży brutto i nie sądzi, by powrót do dawnych poziomów 55-56 proc. był możliwy z racji rosnącej konkurencji i trendów strukturalnych w handlu, takich jak odchodzenie od tradycyjnych sklepów na rzecz e-commerce.

Celem LPP jest zrównoważenie do końca 2018 r. zapasów z należnościami handlowymi. Zdaniem Księżopolskiego, jeżeli ten cel uda się zrealizować, może to spowodować uwolnienie ok. 300 mln zł w gotówce. Jednocześnie skupienie się spółki na jakości i atrakcyjności swoich kolekcji pozytywnie wpływa na sprzedaż w przeliczeniu na metr kwadratowy. Wydaje się, że LPP zaczęło ostrożnie podchodzić do wzrostu organicznego, redukując go do 80-100 tys. metrów kwadratowych ze 120-150 tys. metrów kwadratowych w latach 2013-15.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"